Gerdab.IR | گرداب

وب مرزهای ملی را از میان خواهد برد

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

اریک اشمیت در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح نمایشگاه سبیت مدعی شد، وب می‌تواند مرزهای ملی را بردارد و گوگل علاقه‌مند است یک فرهنگ جهانی را تبلیغ کند.

به گزارش گرداب، "اریک اشمیت" مدیر عامل "گوگل" به تازگی مدعی شده که وب موجب از میان رفتن مرزهای ملی میان کشورها خواهدشد.

وی که در یک سفر اروپایی به سر می برد در سخنرانی خود در شهر هانوفر آلمان به مناسبت افتتاح نمایشگاه "سبیت" اظهار داشته که وفاداری تنها در مورد یک ملت نیست، بلکه می توان آن را در مورد دوستان و علائق هم به کار برد.

وی افزود که این مسئله همه چیز را برای شهروندان، دولت ها و جوامع تغییر خواهد داد و البته پذیرش آن برای برخی افراد و گروه ها مانند سازمان های گمرکی، جمع آوری کنندگان مالیات و سیاستمداران دشوار خواهد بود. اما به هر حال فکر کردن به تحولات این چنینی که در جریان است بسیار جالب توجه است.

اشمیت تصریح کرد: «این پدیده منجر به شکل گیری یک فرهنگ جدید جهانی خواهد شد. من همیشه اعتقاد داشته ام که وب چیزی بیشتر از شبکه ای متشکل از دستگاه ها و ماشین هاست. وب شبکه ای از ذهن هاست که در حال شکل دادن به یک وجدان جهانی است. وب احساسات و اعمال همه ما را یکی کرده است.»

او در این سخنرانی وظیفه تعریف شده گوگل را سازماندهی اطلاعات موجود در جهان و قابل دسترس کردن آن به شیوه ای سودمند در کل دنیا عنوان کرد.

وی همچنین از علاقه این شرکت به گسترش یک فرهنگ جهانی سخن گفت. وی گوگل را به خاطر فعالیت در مقیاس جهانی و ارائه خدمات گسترده ترجمه در سطح جهان برای سرویس هایش برتر از رقبا دانست.

وی به انتقادهایی که از این شرکت به علت بی توجهی به حریم شخصی کاربران می شود هم اشاره کرد و گفت گوگل تلاش می کند از سیاست "شیطان نباش" پیروی کند.

اشمیت گفت: «فناوری معجزه نمی کند و عامل برقراری اتصال است که همین امر زندگی مردم را متحول می کند. فناوری در نهایت همچون آب، راهی را برای نفوذ پیدا می کند و نمی توان جلوی آن را گرفت.»

این در حالی است که فعالیت های جاسوسی گوگل به این شرکت اجازه داده تا اطلاعات درست و دقیقی در مورد نقاط مختلف جهان کسب کند و ادعای تبلیغ یک فرهنگ جهانی از سوی مدیر این شرکت نیز در همین راستا صورت گرفته است.

منبع: فارس