Gerdab.IR | گرداب

كارشكني رژيم صهيونيستي براي كشتي‌هاي امدادي ايران و لبنان

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۹

با وجود آنكه فعالان صلح از سراسر جهان براي امدادرساني و كمك‌هاي بشر دوستانه به مردم غزه همگي غيرنظامي هستند، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت: ما حق نظارت و بازرسي و جلوگيري از ورود تسليحات به غزه را داريم.

گرداب- فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه گزارش داد، "گابي اشكنازي" رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي روز گذشته متعهد شد كه مانع از ورود كشتي‌هاي امداد رساني لبنان و ايران به نوار غزه مي‌شود و تأكيد كرد كه اين قلمرو ساحلي به بندر ايران تبديل نخواهد شد.

با وجود آنكه فعالان صلح از سراسر جهان براي امدادرساني و كمك‌هاي بشر دوستانه به مردم غزه تمامي تلاش خود را به كار مي‌گيرند و همگي غيرنظامي هستند، اشكنازي در سخنان خود مدعي شد: ما حق نظارت و بازرسي و جلوگيري از ورود تسليحات به غزه را داريم. ما نمي‌توانيم اجازه دهيم كه غزه به بندر ايران تبديل شود.

بر اساس اين گزارش، مقامات هلال‌احمر ايران اعلام كردند كه كشتي‌هاي امدادرساني ايران براي سفري 14 روزه، پايان هفته جاري از بندرعباس به سمت نوار غزه حركت مي‌كنند.

گروههاي غيرنظامي و حقوق بشر لبنان نيز در نظر دارند دو كشتي امدادرساني را از طريق قبرس به نوار غزه بفرستند.

اشكنازي به دنبال انتشار اين اخبار اعلام كرد: اگر يك كاروان امدادرساني از لبنان به غزه بيايد با آن روبرو مي‌شويم. اگر آنها صلح‌طلب بودند ما نيز با آنها با صلح برخورد مي‌كنيم و اگر غير از آن باشد، آنطور كه بايد و لازم است، با آنها برخورد مي‌كنيم.

رژيم صهيونيستي در 10 خردادماه در آبهاي بين‌المللي كشتي‌هاي امدادرساني به غزه را در حالي مورد هدف قرار داد كه فعالان صلح در تلاش بودند تا كمك‌هاي بشردوستانه را به مردم بي‌پناه غزه برسانند و بسياري از شاهدان ماجرا و افرادي كه در كاروان‌ آزادي بودند تأكيد كردند كه اين كشتي‌ها به هيچ‌ عنوان سلاح حمل نمي‌كردند.