Gerdab.IR | گرداب

حمايت كنگره آمريكا از حمله به ناوگان آزادي

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۹

نمايندگان كنگره آمريكا با محكوم كردن قربانيان و امداد رسانی به مردم غزه حمله نظاميان صهيونيست به ناوگان آزادي، از اسرائيل حمايت كردند.

گرداب- فارس به نقل از هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس" گزارش داد، نمايندگان دست نشانده لابي صهيونيستي ايپك در كنگره آمريكا نيز به جرگه كساني پيوستند كه قربانيان يورش رژيم صهيونيستي به كشتي‌هاي امداد رساني نوار غزه را مورد انتقاد و نكوهش قرار مي‌دهند.

اين در حالي است كه حمله نظاميان صهيونيست به كاروان آزادي غزه دست‌كم 20 كشته بر جاي گذاشت كه يك شهروند آمريكائي نيز در ميان آن‌ها وجود دارد.

اين گزارش با تاكيد بر آنكه شواهد متقن وجود دارند كه نشان مي‌دهند رژيم‌صهيونيستي در حمله به ناوگان صلح‌طلب آزادي غزه تجاوزگر بوده است، مي‌افزايد: اين امر اخيرا و با انتشار تصاوير ويديوئي از رفتار دو كماندو اسرائيلي با يك جوان 19 ساله آمريكائي حاضر در كشتي "مرمره آبي" به اثبات رسيد.

امريكن‌فري‌پرس مي‌افزايد: حتي وجود مدارك و شواهد بسيار از اقدام تجاوزگرايانه اسرائيل نيز نتوانست مانع از اعتراض تعدادي از نمايندگان كنگره به تركيه شود. بطوريكه اين نمايندگان تركيه را به جرم اعزام كشتي حامل صندلي‌هاي چرخ‌دار، دارو، ابزارهاي ساختماني و لباس، محكوم كردند.

بر اساس اين گزارش "آنتوني وينر" عضو مجلس نمايندگان آمريكا از جمله اولين كساني بود كه از اقدام رژيم‌صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي حمايت كرد و گفت: حمايت‌هاي بيشماري از ناوگان آزادي غزه سوي بدترين دشمنان صلح در منطقه كه نه تنها بدترين دشمنان اسرائيل محسوب مي‌شوند، بلكه دشمن ايالات متحده هم هستند، صورت گرفت. در حقيقت تركيه، ايران و حماس موجوديت‌هائي نيستند كه به دنبال راه حل صلح‌آميز براي حل مشكلات منطقه باشند.

"جان ساربانز" نيز از ديگر اعضاي مجلس نمايندگان بود كه با تكرار سخنان وينر گفت: برخي اظهار كرده‌اند كه اسرائيل بايد به تنهائي مسئوليت واقعه اخير را به عهده بگيرد.

اين گزارش با اشاره به حمايت‌هاي فراوان نمايندگان كنگره آمريكا از جنايات رژيم صهيونيستي مي‌افزايد: "مايك پنس" عضو مجلس نمايندگان آمريكا مي‌گويد: مشاركت تركيه در اعزام ناوگان آزادي براي به چالش كشيدن محاصره غزه كه موجب بروز خشونت و كشته شدن برخي افراد شد، برخي از ما ر ا كه پيش از اين از اتحاد تركيه و آمريكا حمايت مي‌كرديم دچار مشكل كرد.

وي افزود: تركيه بايد تصميم بگيرد كه موقعيت كنوني خود را مورد توجه قرار دهد و يا اينكه به منافع بلند مدت خود بيانديشد. به هر حال آمريكا در كنار اسرائيل خواهد ماند.

اين گزارش ادامه مي‌دهد: از جمله آخرين ادعاهائي كه از سوي گروه‌هاي حامي اسرائيل بيان شده اين است كه "75 مزدور" مرتبط با القاعده و ديگر گروه‌هاي تروريستي، در كشتي مرمره آبي حضور داشتند. اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود كه تركيه و سازمان‌هاي حامي صلح تاكيد مي‌كنند كه كشتي مرمره آبي تنها حامل محموله بشر دوستانه است و پليس تركيه نيز اين كشتي را از لحاظ وجود سلاح مورد بررسي قرار داده بود.

حتي سربازان صهيونيست نيز كه تمامي كشتي را گشتند و دوربين‌ها و نوارهاي ويديوئي را ضبط كردند هم نتوانستند اثري از سلاح پيدا كنند.

در اين ميان "دنيس كوسينيچ" تنها عضو مجلس نمايندگان است كه شجاعت به خرج داده و رژيم‌صهيونيستي و آمريكا را به خاطر تجاوز به ناوگان آزادي مورد نكوهش قرار داده است.
وي در نامه رسمي خود مي‌نويسد: با وجود حمله كماندوها به كشتي مرمره، اسرائيل هيچ نگراني درباره آسيب ديدن افراد بيگناه از خود نشان نداد.

وي با اشاره به آسيب ديدن اتباع آمريكائي از سوي رژيم‌صهيونيستي مي‌افزايد: ايالات متحده بايد به ياد داشته باشد كه اسرائيل چگونه دوستان و متحدان ما را متضرر كرد. نقض مكرر قوانين بين‌المللي قابل قبول نيست.

كوسينيچ ادامه مي‌دهد: شليك به بي‌گناهان و كشتن آن‌ها غير قابل قبول است. ادامه محاصره غزه و جلوگيري از ارسال كمك‌هاي امدادي به اين منطقه غيرقابل قبول است. قابل قبول نيست كه تنش‌ها را در منطقه‌اي زياد كنيم كه آمريكا سرمايه‌ها و خون‌هاي زيادي را در آنجا از دست داده است.