Gerdab.IR | گرداب

بدون هیچ پیوست فرهنگی/

مدارس خراسان رضوی به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳

معاون پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اتصال مدارس خراسان رضوی به اینترنت پرسرعت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گرداب و به نقل از تسنیم، سید ابوالفضل احمدی در پنجمین شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس براساس اسناد برنامه پنجم و ششم توسعه و سایر اسناد بررسی می‌شوند، اظهار داشت: به طور قطع مطالب مفید درون فضای مجازی می‌تواند برای دانش آموزان ما نقش یاری دهنده آموزشی داشته باشد، به همین دلیل می‌توانیم برای آنها از این راه فضای مناسب درسی و پژوهشی به وجود آوریم.

وی افزود: امروز در مدارس کشور سرانه کامپیوتر به ازای هر 100 نفر 5 عدد بوده است که این مقدار در خراسان رضوی 3 عدد است، متاسفانه وضعیت زیرساخت‌های آی تی در استان نامناسب است چرا که تنها 62 درصد در آموزش و پرورش این زیرساخت‌ها محقق شده است.

احمدی اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس برطبق استاندار آموزش و پرورش در 5سطح نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروز در سطح خراسان رضوی تنها 27 مدرسه هوشمند در حال فعالیت هستند، باید دانست که ایجاد و تقویت اینترنت پرسرعت در مدارس از جمله برنامه‌های پیش روی ما است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: بر همین اساس تجهیز هر کلاس برای هوشمندسازی حدود 60میلیون ریال هزینه دربردارد که به طور قطع در این راه نیازمند کمک اداره کل مخابرات نیز هستیم.

وی افزود: امروز 2 هزار و 300 آموزشگاه استان خراسان رضوی به وب متصل شده اند.