پیام وزیر ارتباطات به همایش جبهه مجازی

پیام وزیر ارتباطات به همایش جبهه مجازی
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به سومین جشنواره جبهه مجازی ایثار و شهادت از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مشارکت و تقویت جبهه مجازی ایثار و شهادت خبر داد.

به گزارش گرداب، پیام محمود واعظی به سومین جشنواره جبهه فضای مجازی:

برگزاری جشنواره جبهه مجازی ایثار و شهادت رویداد مبارکی است که نشان دهنده ظرفیت ها و فرصتهای فضای مجازی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجازی برای گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی در میان قشرهای مختلف جامعه می باشد. 

سیاست کلی دولت یازدهم در حوزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، حمایت از شبکه‌های بومی و ملی و تولید محتوای فاخر و سالم در این فضا است. از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید تا کنون، علاوه بر توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و گسترش دسترسی مردم به شبکه‌های اطلاعاتی و ارزان تر کردن پهنای باند برای کاربران، اقدامات مفید دیگری نیز برای حمایت از محتوای فارسی در فضای مجازی انجام شده است و به موازات آن پالایش هوشمند محتوای موجود و جلوگیری از پالایش بی ضابطه و فله ای فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.
 
ما اعتقاد داریم نه تنها در حوزه محتوا که در حوزه فناوری نیز دارای مزیت‌های نسبی فراوانی در فضای مجازی هستیم. گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی و اسلامی و ایرانی، قادر است ذهن‌ها و قلوب تشنه جهانیان به ویژه جوانان را از سرچشمه های معرفت و دانش سیراب کند. 

برگزاری جشنواره جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت و شناسایی هزاران وبلاگ و کانال و صفحه در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نشان می‌دهد که می توان به این فضا به دیده مثبت و ظرفیت‌آفرین نیز نگاه کرد. این رویداد باید در سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تکرار شود تا جوانان و نوجوانان ما از محتوای سالم و فاخر و با ارزش در این محیط ها بهره‌مند شوند. دوری جستن نیروهای انقلاب و معتقد به مبانی دینی و ارزشی کشور از این فضاها منجر به تسلط محتوای نامناسب در این فضاها و ناگزیر بودن مسئولان به پالایش کلی یا جزئی آنها خواهد شد. 

ساماندهی کانال های تلگرامی و صفحات شبکه های اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در راستای ضابطه مند کردن این فضاها و جلوگیری از گسترش هرج و مرج و ترویج ناپاکی در آن صورت می‌گیرد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اگر چه متولی تولید محتوا در فضای مجازی نیست و تنها وظیفه ایجاد زیرساختها و دسترسی‌های مناسب شبکه‌ای و مخابراتی و سرویس‌های فناوری اطلاعات و تنظیم مقررات را در این حوزه بر عهده دارد اما در راستای سیاست کلی دولت یازدهم از هر گونه اقدامی که منجر به تقویت محتوای سالم و فاخر در فضای مجازی و گسترش زبان فارسی و مبانی فرهنگ اسلامی و ایرانی در این فضا شود حمایت می‌کند. 
به برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این جشنواره که ابتکار مثبتی در فضای مجازی به شمار می رود تبریک می گویم و به برگزیدگان جشنواره نیز تهنیت می گویم و آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای مشارکت و تقویت جبهه مجازی ایثار و شهادت اعلام می‌دارم. 

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات.
16 اسفند 1395