کلاهبرداری تحت پوشش فال گیری در فضای سایبر

کلاهبرداری تحت پوشش فال گیری در فضای سایبر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شیوه جدید کلاهبرداری تحت عنوان فال گیری در فضای سایبری خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: اخیراً تعدادی از کلاهبرداران با ایجاد کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان فال گیری اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌نمایند.

وی اضافه کرد: این کلاهبرداران طی ارتباط با مخاطبان خود و شنیدن درد دل‌های آنان و گرفتن اطلاعاتی از خود آنان اقدام به بازگوکردن و یا به نحوی گرفتن فال از آنها میکنند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه گرفتن فال افراد ریشه در خرافات دارد، خاطرنشان کرد: هدف کلاهبرداران صرفاً اخاذی از افراد می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار کرد: در این شیوه فال گیری شخص کلاهبردار وجهی را بابت دعا و قربانی کردن از مخاطبین می‌گیرد و از وی می‌خواهد تا وجه را به حسابش واریز نمایند و پس از گرفتن وجه دیگر پاسخگو نیستند.

سرهنگ جمالی در پایان با تأکید بر اینکه پلیس فتا بر فضای سایبر اشرافیت کامل دارد، عنوان کرد: پلیس مصمم است با افرادی که قصد انجام اعمال مجرمانه در فضای سایبری را داشته باشند با قاطعیت برخورد کند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا