پیام‌رسان سروش: وزارت ارتباطات حمایت عملی از ما نکرده است

پیام‌رسان سروش: وزارت ارتباطات حمایت عملی از ما نکرده است
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیر پیام‌رسان سروش در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات که یکی از پیام‌رسان‌ها را به‌دنبال «عملیات روانی» خطاب کرد، گفت: کل سابقه ما فنی است و نسبت به واژه عملیات روانی کاملاً بیگانه‌ایم.

به گزارش گرداب، روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران در پاسخ به درخواست و گلایه‌مندی ضمنی مدیر یکی از پیام‌رسان‌های بومی برای ارائه سرویس‌ها و زیرساخت‌های بیشتر از سمت دولت اظهار کرد: ما در کشور پنج پیام‌رسان داریم؛ این که یکی از آنها به‌جای طرح موضوع در جلسات مرتباً بحث را به موضوع عملیات روانی بکشاند، نه به‌سود آنهاست و نه به‌سود کشور.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و اپراتورها بنای‌شان بر همکاری تمام مدت با پیام‌رسان‌هاست و این موضوع به‌عنوان یک تکلیف مهم ملی پیگیری می‌کند؛ بنابراین ایجاد عملیات روانی، ذهنیتی ایجاد می‌کند و تأثیر منفی دارد و اگر کسی مشکلی دارد باید با استدلال و استناد پیگیری کند.

این اظهارات از سمت وزیر ارتباطات کافی بود تا مدیر پیام‌رسان سروش بار دیگر وارد اکانت توییتری خود شده و نسبت به عنوان «عملیات روانی» واکنش نشان دهد.

سیدمیثم سیدصالحی این‌گونه نوشت: کل سابقه ما فنی است و نسبت به واژه عملیات روانی کاملاً بیگانه‌ایم؛ بحث ما در مورد ارتباط، رک در LCT، فضای CDN، بلاک آی‌پی و ترافیک و... است؛ از حمایت‌های وزیر محترم سپاسگزاریم، اما اتفاق عملی در زیرمجموعه ایشان نیفتاده است؛ انتظار ما چیزی فراتر از مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیست.

بنابراین مدیر این پیام‌رسان معتقد است که حمایتی از سمت وزارت ارتباطات به‌شکل عملی صورت نگرفته است و این موضوع خود می‌تواند دلیلی بر واکنش‌های آتی از سمت دولت و مخصوصاً وزارت ارتباطات باشد.