Gerdab.IR | گرداب

مرکز کنترل ترافیک مسکو، واحد گشت دوچرخه‌سواری هوشمند را تشکیل می‌دهد

مرکز کنترل ترافیک مسکو، واحد گشت دوچرخه‌سواری هوشمند را تشکیل می‌دهد
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

گشت جدید دوچرخه‌سواری در زمینه‌ی کمک‌های اولیه آموزش دیده می‌شوند و هم‌چنین به رانندگان تذکر می‌دهند تا مسیر‌های مخصوص دوچرخه و عابران پیاده را مسدود نکنند.

به گزارش گرداب، گشت دوچرخه‌سواری سرویس ویژه‌ای است که برای کمک به دوچرخه‌سواران، رانندگان و عابران پیاده ایجاد شده است. پرسنل گشت دارای جعبه‌ی کمک‌های اولیه و آب، جعبه‌ی تعمیر برای دوچرخه، زنجیر و دوربین، تلمبه و کپسول آتش‌نشانی هستند. آن‌ها می‌دانند که در شرایط اضطراری چه کار کنند و دائماً با مرکز کنترل وضعیت MTCC در تماس هستند.

به علاوه، این واحد‌های گشت مراقب خواهند بود تا رانندگان، خطوط مخصوص دوچرخه، محل عبور عابران پیاده و پیاده‌رو‌ها را مسدود نکنند. تخلفات توسط اپلیکیشن دستیار مسکو ثبت خواهد شد. Yegor Chernov، معاون رئیس اداره‌ی نظارت بر عکس و فیلم‌های ضبط شده در مرکز کنترل ترافیک مسکو، گفت: «این واحد قرار نیست که کسی را جریمه کند، بلکه با رانندگان صحبت می‌کنند تا در مکان‌هایی که پارک کردن ممنوع است، توقف نکنند. همه‌ی اقدامات افسران گشت ضبط و بررسی می‌شوند.»

مرکز کنترل ترافیک مسکو، واحد گشت دوچرخه‌سواری هوشمند را تشکیل می‌دهد
مرکز کنترل وضعیت MTCC به طور آنلاین حرکات افسران را زیر نظر دارد و اگر حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد، مسیر درست را به آن‌ها نشان می‌دهد. پرسنل گشت علاوه بر انجام وظایف اصلی خود، به زیرساخت‌های جاده‌ای از جمله وضعیت تابلو‌ها و چراغ‌های راهنمایی و دیگر موارد هم باید توجه کنند. آن‌ها مناطقی که برای پارک کردن خطرناک و حادثه‌آفرین هستند را شناسایی می‌کنند و برای حل این مشکلات، به بخش‌های مربوطه در مرکز کنترل ترافیک مسکو یا اداره‌ی حمل‌ونقل مسکو اطلاع می‌دهند.

Chernov گفت که گشت دوچرخه‌سواری برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در مسکو و در جریان جام جهانی فیفا ایجاد شد و بلافاصله خود را به عنوان یک سرویس کمک شهری مناسب و مفید به کاربران جاده معرفی کرد. Chernov گفت: «از آگوست تا نوامبر ۲۰۲۰، گشت دوچرخه‌سواری به ده‌ها دوچرخه‌سوار و عابرپیاده کمک کرده است. ۱۹۸ مورد مربوط به علائم و مشکلات چراغ راهنمایی را گزارش داده‌اند، به فردی که با دوچرخه آسیب دیده بود کمک کرده‌اند، شش مورد از تصادفات را حل و فصل کرده و ۷۸ راننده‌ای که در مسیر‌های مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌رو‌ها پارک کرده بودند را شناسایی کرده‌اند.»