Gerdab.IR | گرداب

محدودیت تازه برای محصولات اپل

محدودیت تازه برای محصولات اپل
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

تحت قانون اصلاحات ضد انحصارطلبی آمریکا، از پیش نصب شدن اپلیکیشن‌های اپل در دستگاه‌های این شرکت ممنوع خواهد شد.

به گزارش گرداب، دیوید سیسیلین، نماینده دموکراتی که در تلاش برای تصویب قوانین جدید برای شرکت‌های فناوری آمریکایی است، اعلام کرد پیشنهاد ممنوعیت برتری دادن محصولات شرکت‌های فناوری نسبت به محصولات رقیبان به معنای آن خواهد بود که اپل نمی‌تواند دستگاههایش را با اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده خود در سیستم عامل iOS عرضه کند. دانلود پنج اپلیکیشن دیگر به اندازه اپلیکیشن اپل راحت خواهد بود بنابراین آن‌ها از نفوذ بازارشان به نفع محصولات و خدماتشان استفاده نمی‌کنند.

این پیشنهاد بخشی از بسته لوایح مورد حمایت اعضای هر دو حزب حاکم در آمریکاست که محدودیت‌های جدیدی برای نحوه فعالیت شرکت‌های فناوری وضع خواهد کرد، خرید شرکت‌های دیگر را برای آن‌ها محدود کرده و آن‌ها را وادار می‌کند از بعضی از کسب و کار‌ها خارج شوند. جرولد نادلر، نماینده نیویورک و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت این کمیته هفته آینده پنج لایحه را بررسی خواهد کرد.

سیسیلین گفت: ممنوعیت ارجحیت دادن خود شامل سرویس اشتراکی پرایم آمازون نیز خواهد شد، زیرا این سرویس به زیان بعضی از فروشندگانی است که به این پلتفرم اینترنتی متکی هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این نماینده مجلس آمریکا درباره این که آیا مایکروسافت هم شامل محدودیت‌های مذکور خواهد شد، گفت: تشخیص این موضوع با وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال خواهد بود. این قانون چندین معیار تعیین خواهد کرد که شامل دستکم ۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در آمریکا و سرمایه بازار ۶۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: همشهری