Gerdab.IR | گرداب

اعلان جدید گوگل به کاربران هنگام نتایج جستجو

اعلان جدید گوگل به کاربران هنگام نتایج جستجو
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰

گوگل اعلان هشداری به کاربران در رابطه با احتمال نامعتبر بودن نتایج جستجو خواهد داد.

به گزارش گرداب، اگر موضوعی جدید و بحث¬برانگیز ایجاد شده باشد و مطالب مربوط به آن در گوگل مدام تغییر کند، گوگل از این به بعد به کاربران با نشان دادن هشداری مانند نتایج حاصل از جستجو به سرعت در حال تغییر هستند و اگر این موضوع جدید است، ممکن است طول بکشد تا نتایج معتبری اضافه شوند، اطلاع خواهد داد که نتایج فعلی شاید قابل اطمینان نباشند.

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت که شاید در این مواقع بهتر باشد که کاربران بعداً وقتی نتایج بیش‌تری در دسترس قرار گرفت، موضوع را دوباره جستجو کنند.

در حال حاضر اعلان وقتی موضوعی مدام در حال تغییر است و منابع زیادی در دسترس نیستند، برای جستجوی نتایج به زبان انگلیسی در ایالات متحده نشان داده می¬شود.

گوگل در ماه¬های آینده این قابلیت را برای همگان در دسترس قرار خواهد داد. این شرکت اعلام کرد: «گوگل سعی می¬کند تا بهترین نتایج را نشان دهد، اما بعضی مواقع آن نتیجه¬ی موردنظر و معتبری که کاربر جستجو می¬کند، در اینترنت وجود ندارد. این وقتی اتفاق می‌افتد که اخبار یا موضوع جدیدی پیش آمده باشد و اطلاعاتی که در ابتدا منتشر شده¬اند به اندازه¬ی کافی مطمئن نباشند.»

مدیر روابط جستجوی عمومی گوگل، Danny Sullivan، به Recode گفت: «مثلاً یک نفر گزارش پلیس ولز را در سال ۲۰۱۶ درباره¬ی بشقاب پرنده منتشر کرده و کمی تحت پوشش مطبوعاتی قرار گرفته است. اما هنوز هم اطلاعات زیادی در این باره وجود ندارد.

با این حال، مردم احتمالاً درباره¬ی آن جستجو می¬کنند و در شبکه¬های اجتماعی دست به دست می¬چرخد، بنابراین می¬توانیم بگوییم که این موضوع ترند شده است. هم‌چنین می¬دانیم که اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیستند و احتمال می¬دهیم که اطلاعات جدیدی در دسترس قرار بگیرند.»

اگر از این مثال عجیب هم بگذریم، گوگل بعد از حوادث تیراندازی دسته جمعی، ناخواسته اطلاعات نادرست زیادی را به نمایش گذاشت، چون گزارش¬های رسمی اولیه اغلب نادرست هستند. (وقتی اطلاعات کافی وجود ندارند یا به عبارتی نتایج جستجوی کمی وجود دارند، مجرمان سایبری از فرصت سوءاستفاده می¬کنند و با انتشار اطلاعات نادرست وضعیت بدتر می¬شود.)

این اعلان هشدار لزوماً باعث نمی¬شود که نتایج نادرست نشان داده نشوند و مشخص نیست که گوگل چطور تشخیص می¬دهد که منابع کافی وجود دارند، اما می¬تواند حداقل به کاربر اطلاع دهد که همه¬ی نتایج جستجو درست و معتبر نیستند.