Gerdab.IR | گرداب

فرار مالیاتی هولدر‌های بیتکوین در آمریکا

فرار مالیاتی هولدر‌های بیتکوین در آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

قوانین پولشویی در مورد رمزارز‌ها اعمال نمی‌شود؛ این بدین معناست که شما می‌توانید بیتکوین‌تان را بفروشید و بلافاصله دوباره بخرید، در حالی‌که برای خرید مجدد سهام باید ۳۰ روز صبر کنید. این مسئله باعث فرار مالیاتی می‌شود.

به گزارش گرداب، در حالی‌که بازار رمزارز‌ها از اوج تاریخی‌اش در ماه می ۴۶ درصد تنزل داشته است، سرمایه‌گذاران هوشمند از کاهش قیمت‌ها ناراضی نیستند.

بنابر گفته‌ی تایرون راس، مدیرعامل شرکت آنرمپ اینوست، از آنجایی که اداره خدمات درآمد درون‌مرزی (IRS) ارز‌های دیجیتالی نظیر بیتکوین را به عنوان دارایی طبقه‌بندی می‌کند، زیان‌های حاصل از هولد کردن رمزارز‌ها با ضرر و زیان سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تفاوت زیادی دارد.

قوانین پولشویی در مورد رمزارز‌ها اعمال نمی‌شود؛ این بدین معناست که شما می‌توانید بیتکوین‌تان را بفروشید و بلافاصله دوباره بخرید، در حالی‌که برای خرید مجدد سهام باید ۳۰ روز صبر کنید.

چنین تفاوت ناچیزی در کد مالیاتی، برای هولدر‌های رمزارز در ایالات متحده کاملا تاثیرگذار است و راه را برای فرار مالیاتی هموار می‌کند.

شیهان چاندراسکرا، حسابدار رسمی و رئیس استراتژی مالیاتی در شرکت نرم‌افزار مالیاتی کوین ترکر (Cointracker) این مسئله را چنین بیان می‌کند: «حربه‌ای که سرمایه‌گذاران هوشمند به آن متوسل می‌شوند، فروش بیتکوین با ضرر و خرید بیتکوین با قیمتی کم‌تر است، چرا که می‌خواهند تا جایی که امکان دارد فقیر به نظر برسند».

این‌گونه هرچه بیشتر ضرر کنید در بلندمدت برای سرمایه‌گذاری‌تان بهتر است. وی می‌افزاید: «شما می‌توانید به صورت نامحدودی از کسر مالیاتی برخوردار شوید و به تعداد نامحدودی از سال‌های مالیاتی منتقل کنید».
از آنجایی که قانون پولشویی در مورد رمزارز‌ها اعمال نمی‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند از زیان‌های این حوزه با شدت بیشتری نسبت به سهام بهره ببرند. دلیل این امر این است که هیچ دوره‌ی انتظاری برای خرید دوباره وجود ندارد. افراد بنابر مهارت‌شان، هر هفته، هر ماه و هر سه ماه این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین می‌توانند از زیان‌های بسیاری برای کسر مالیات استفاده کنند.

در نهایت با وجود این زیان‌ها سرمایه‌گذاران می‌توانند سود‌های آینده‌ی خود را جبران کنند. زمانی که فردی در قرارداد آتی رمزارزش لیکوئید می‌شود، می‌تواند با بهره‌برداری از ضرر‌های این‌چنینی برای کاهش بدهی‌هایی که بابت مالیات بر سودِ سرمایه به اداره خدمات درآمد داخلی دارند، استفاده کنند.

بازخرید سریع رمزارزها، یک رکن اساسی دیگر در این معادله است. اگر زمان‌بندی درست باشد، خرید در قیمت پایین، سرمایه‌گذار را قادر می‌سازد در صورت صعودی شدن قیمت، از افزایش قیمت‌ها نیز بهره ببرد؛ بنابراین مؤدی مالیات، بیتکوینی را به قیمت ۱۰ هزار دلار خریداری می‌کند و آن را به قیمت ۵۰ هزار دلار می‌فروشد. این فرد بابت ۴۰ هزار دلار سود مشمول مالیات می‌شود. اما اگر همین فرد پیشتر، در معاملاتی ۴۰ هزار دلار ضرر جمع کرده باشد، می‌تواند بدهی‌اش را جبران کند.

چاندراسکرا اذعان داشت که این استراتژی اکنون نظر بسیاری از کاربران کوین ترکر را جلب کرده است. در عین حال او هشدار داد که برای چنین استراتژی‌ای حسابداری خیلی دقیقی لازم است و بدون مدارک و سوابق دقیق معامله و ارزش مبنا نمی‌توایند حسابرسی‌تان را به اداره مالیات اثبات کنید.