Gerdab.IR | گرداب

تاثیر منفی، دلیل فیسبوک برای منتشر نکردن گزارش مربوط به پست‌های پربازدید

تاثیر منفی، دلیل فیسبوک برای منتشر نکردن گزارش مربوط به پست‌های پربازدید
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

فیسبوک گزارشی درباره‌ی محتوا‌هایی که در سه ماهه‌ی گذشته بیش‌ترین بازدید را در آمریکا داشته‌اند منتشر کرد.

به گزارش گرداب، این اولین باری است که چنین گزارشی منتشر می‌شود، اما طبق گزارش نیویورک تایمز، فیسبوک قصد داشته است تا گزارش مشابهی را برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ تهیه کند. هر چند که آن را منتشر نکرده است، چون احتمال این وجود داشت که تاثیر مثبتی روی فعالیت شرکت نداشته باشد.

نیویورک تایمز نسخه‌ای از این گزارش را به دست آورده و می‌گوید که پربازدیدترین لینک در سه ماهه‌ی اول دارای تیتری درباره‌ی شک و شبهه در تزریق واکسن کووید-۱۹ است؛ موضوعی که باعث ایجاد بحث‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شده است. در تیتر نوشته شده است که یک پزشک سالم دو هفته بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ فوت کرد؛ CDC در حال بررسی علت آن است. این خبر توسط The South Florida Sun Sentinel منتشر شده و توسط The Chicago Tribune بازنشر گردیده است.

فیسبوک قصد داشته است تا این خبر را منتشر کند، اما برخی مدیران از جمله الکس شولتز که مدیر ارشد بازاریابی و معاون تجزیه و تحلیل در فیسبوک است ظاهراً درباره‌ی این که شاید این خبر بر روی اذهان عمومی تاثیر بدی بگذارد، گفتگو کرده و تصمیم گرفته‌اند تا آن را منتشر نکنند.

سخنگوی فیسبوک، اندی استون، در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌خواستیم تا گزارش را زودتر منتشر کنیم، اما از آن‌جایی که می‌دانستیم بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصمیم گرفتیم تا قبل از آن اصلاحاتی را در سیستم ایجاد کنیم». استون در مورد این که آیا شولتز با انتشار این گزارش موافق است یا خیر، گفت که او با انتشار این گزارش مشکلی ندارد.

این هفته، هفته‌ی پرجنجالی برای فیسبوک بود. علاوه بر انتشار گزارش مربوط به محتوا‌های پربازدید، شرکت فیسبوک در حال رسیدگی به شکایت ضدانحصاری‌ای است که علیه این شرکت و توسط کمیسیون تجارت فدرال ثبت شده است.

منبع: The Verge