Gerdab.IR | گرداب

بانک روسی و تلاش برای ثبت پلتفرم سرمایه دیجیتال

بانک روسی و تلاش برای ثبت پلتفرم سرمایه دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

اسبربانک بزرگترین نهاد بانکی روسیه به تلاش‌های خود برای توسعه پلتفرمی مبتنی بر بلاکچین برای سرمایه‌های دیجیتال ادامه می‌دهد.

به گزارش گرداب، آناتولی پاپوف، معاون رئیس هیئت مدیره اسبربانک گفته است که این بانک به دنبال برنامه‌ریزی برای ثبت قانونی پلتفرم خود برای سرمایه‌های دیجیتال در بانک روسیه – بانک مرکزی این کشور- می‌باشد. این اتفاق قرار است تا میانۀ ماه جاری اتفاق بیفتد.

پاپوف می‌گوید که این بانک نهاد‌هایی تاسیس کرده که به اشخاص ثالث اجازه می‌دهد که سرمایه‌های دیجیتال خود را معرفی کنند و انتظار دارد که این ویژگی تا انتهای سال جاری میلادی راه‌اندازی شود. در این زمان بانک بر روی دیجیتالی کردن سرمایه‌های خود و مدیریت آن‌ها متمرکز شده است.

بنا به قول این عضو هیئت اجرایی، بانک روسی در حال همکاری با بانک مرکزی روسیه در زمینه نهاد‌ها و نیازمندی‌هایی است که برای محصولات سرمایه دیجیتال آتی خود، ضروری است. اسبربانک به تازگی یک سازوکار به‌روزشده از این پلتفرم را برای بانک مرکزی فرستاده است که از طرف این نهاد بازخورد‌هایی نیز داشته است.

اسبربانک بزرگترین نهاد مالی و بانکداری در روسیه است و همچنین یکی از بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان است که در فهرست ۲۰۰۰ شرکت بزرگ فوربز در رتبۀ ۵۱ قرار گرفته است. این بانک که به‌طور رسمی به «اسبربانک» شناخته می‌شود، سال گذشته عنوان خود را به «اسبر» تغییر داد تا تعهد خود به ورود به حوزه خدمات دیجیتال را نشان دهد و تبدیل به یک پیشگام فناوری شود و نه صرفا یک نهاد کاملاً بانکی باشد. بنا به گزارش‌های محلی، اسبر در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیارد دلار در اکوسیستم دیجیتال خود سرمایه‌گذاری کرده است.

اسبر به عنوان بخشی از اقدامات خود برای ورود به خدمات دیجیتال، به تازگی به‌طور فعالانه تلاش کرده تا خدمات سرمایه دیجیتال محور خود را به راه بیندازد و سرمایه‌های خود را دیجیتال کند. در آغاز امسال، این بانک از بانک مرکزی روسیه درخواست مجوز راه‌اندازی پلتفرم بلاکچینی برای استیبل کوین خود، با عنوان اسبرکوین، کرده است، اما تا این لحظه بانک مرکزی روسیه به شدت با عرضه اسیبل کوین‌های وابسته به روبل روسیه از سوی موسسات خصوصی مخالفت کرده است.

اسبر رویکردی منفی نسبت به رمزارز‌های خصوصی مانند بیتکوین دارد که تا اندازه شبیه رویکرد بانک مرکزی این کشور است. در ماه ژوئن، مدیرعامل اسبربانک، هرمان گرف ادعا می‌کرد که ارز‌های دیجیتالی مانند بیتکوین خطرناک‌ترین شیوه سرمایه‌گذاری است.

منبع: Cointelegraph