Gerdab.IR | گرداب

درخواست مجوز یک شرکت لجستیکی برای راه‌اندازی اولین بانک دیجیتالی در کویت

درخواست مجوز یک شرکت لجستیکی برای راه‌اندازی اولین بانک دیجیتالی در کویت
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

شرکت لجستیک اجیلیتی (Agility) مستقر در کویت برای تاسیس بانک دیجیتالی درخواست مجوز داده است.

به گزارش گرداب - تارک العصا، نایب رئیس و مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای اظهار داشت که این اقدام، بخشی از برنامه‌های این شرکت برای توسعه‌ی ابتکارات دیجیتالی است. طبق گزارش‌ها، برخی از دلایل شرکت اجیلیتی برای درخواست مجوز شامل کمک به پیشرفت جنبه‌های فنی، امنیت سایبری، خطرات عملیاتی، مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

این شرکت هنوز سرمایه‌ی دقیق مورد نیاز برای ایجاد بانک دیجیتالی را تعیین نکرده، زیرا همه چیز به شرایطی بستگی دارد که قرار است بانک مرکزی کویت مشخص کند. در حالی که بانک‌های سنتی خدمات دیجیتالی بیش‌تری ارائه می‌دهند، موجی از بانک‌های دیجیتالی مستقل جدید وارد بازار‌های خلیج می‌شود.

یکی از این بانک‌ها، بانک الماریة (Al Maryah) است که بعد از راه‌اندازی بانک دیجیتالی مستقل در امارات به نام Zand، مجوز بانک مرکزی امارات را دریافت کرد ADQ. گروهی است که صاحب سهام دولتی ابوظبی در کسب و کار‌های مختلف است و در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که برنامه‌هایی برای راه‌اندازی بانک دیجیتالی در امارات با استفاده از مجوزی که در اختیار بانک اول ابوظبی است، دارد.

طبق نظرسنجی گروه مشاوره‌ی بوستون، حدود ۸۷% از شهروندان امارات متحده‌ی عربی مایل به افتتاح حساب در یک بانک آنلاین بدون شعبه هستند. توسعه و گسترش شرکت‌های فین‌تک، استفاده‌ی بیش‌تر مشتریان از تلفن‌های هوشمند و افزایش ارائه‌ی خدمات دیجیتالی باعث شده تا بانک‌های موجود در سراسر جهان مجبور به سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیجیتالی و کاهش تعداد شعب شوند.

شیوع کووید-۱۹ که منجر به قرنطینه‌ی مردم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر جهان شد، صنایع مختلف را مجبور به ارائه‌ی خدمات به صورت دیجیتالی کرد. شرکت اجیلیتی گزارش داد که سود خالص به دست آمده در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱، تا ۵۰۳.۷% افزایش داشته است. سود خالص در این دوره‌ی سه ماهه در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، به ۳۸.۶ میلیون دینار کویت (۱۲۸.۵ میلیون دلار) رسیده است.


منبع: the national news