Gerdab.IR | گرداب

ادامه اعمال محدودیت‌ها در صرافی بایننس

ادامه اعمال محدودیت‌ها در صرافی بایننس
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

با افزایش نظارت رگولاتوری‌ها در سراسر دنیا، بایننس بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر وسعت معاملات، به محدود کردن خدمات خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گرداب، به تازگی بایننس اعلام کرده که محدودیت‌های جدیدی برای کاربران استرالیایی اعمال کرده است.

این صرافی در روز دوشنبه اعلام کرد که کاربران موجود بایننس در استرالیا تنها ۹۰ روز فرصت دارند که حساب‌های خود در زمینۀ خدمات مالی معاملات آتی (futures)، گزینه‌دار و توکن‌های اهرم‌دار ببندند.

این مسئله که از روز جمعه اجرایی خواهد شد، کاربران استرالیایی را از دسترسی به این بخش‌های صرافی منع خواهد کرد و آن‌ها دیگر قادر به افزایش و یا ایجاد موقعیت‌های جدید برای این نوع خدمات بر روی بایننس نخواهند بود. کاربران، اما همچنان قادر به گرفتن میزان سود خود هستند تا از لیکوئیدشدن آن‌ها جلوگیری شود.

کاربران تا تاریخ ۲۳ دسامبر فرصت دارند که مبالغ خود را بیرون بکشند و گرنه بعد از این تاریخ به طور دائمی حساب آن‌ها بسته خواهد شد.

یک سخنگوی بایننس اعلام کرده است که «ما متعهد به حفظ روابط بلند مدت با کشور‌ها هستیم و می‌خواهیم از عرضه محصولات و خدماتمان اطمینان حاصل کنیم و از این‌رو از کاربران و رگولاتور‌های کشور‌ها استقبال می‌‎کنیم. ما همچنین در حال نظارت بر نیازمندی‌های قانون‌گذاری در بازار‌های مختلفی هستیم که بایننس در آن‌ها فعالیت دارد».

این آخرین اتفاق از مجموعه محدودیت‌های اخیری است که بایننس اعمال کرده است. این صرافی از کشور‌های مختلف هشدار‌هایی را از سوی قانون‌گذاران دریافت کرده است. در ماه اوت بایننس تعدادی از خدمات خود را در برزیل متوقف ساخت؛ این مسئله به دنبال تعلیق موقت فعالیت‌هایش بر هنگ کنگ اتفاق افتاد. پیش از این بایننس تعدادی از خدماتش را برای کاربران آلمانی، ایتالیایی و هلندی محدود کرده بود.