Gerdab.IR | گرداب

دریافت تخفیف در صورت پرداخت پول بنزین با بیتکوین در السالوادور

دریافت تخفیف در صورت پرداخت پول بنزین با بیتکوین در السالوادور
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰

نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور، اعلام کرد که شهروندان در صورت استفاده از کیف پول بیتکوین Chivo به هنگام پرداخت پول بنزین می‌توانند از بیست سِنت تخفیف به ازای هر گالن بنزین برخوردار شوند.

به گزارش گرداب - رئیس جمهور ابوکیله تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای برخورداری از این تخفیف وجود ندارد و هر شخص یا شرکت بومی می‌تواند از این یارانه استفاده کند. او افزود که این تخفیف، قیمت بین‌المللی سوخت و هزینه‌های حمل و نقل را برای زنجیره‌های تأمین کاهش خواهد داد.

با این حال، به نظر می‌رسد برخی از مردم السالوادور به تاثیرات این تصمیم آن‌چنان خوش‌بین نیستند. یکی از کاربران توییتر در همین باره نوشت: «ضرری متوجه پمپ بنزین‌ها نیست؛ زیرا این بیست سنت در نهایت از جیب خود مردم، حتی کسانی که از وسایل نقلیه استفاده نمی‌کنند، برداشته خواهد شد».

کاربری دیگر هم در واکنشی منفی به این تصمیم دولت نوشت: «چرا دولت تا به حال درباره تخصیص یارانه برای سوخت فکری نکرده بود؟».

السالوادور اولین کشوری بود که در تاریخ هفتم سپتامبر ۲۰۲۱، بیتکوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت. در اواخر همان ماه، ابوکیله ادعا کرد که یک سوم از شهروندان تنها سه هفته بعد از راه‌اندازی کیف پول Chivo، شروع به استفاده از آن کرده‌اند.

با این حال، بعضی از افراد نسبت به اظهارات رئیس جمهور بدبین هستند. دیوید جرارد، منتقد و نویسنده حوزه ارز‌های دیجیتال، معتقد است که با کمی بررسی مشخص خواهد شد که این اعداد و ارقام، تنها برای دلخوشی ابوکیله منتشر شده‌اند و مقامات السالوادور آمار و ارقام غیرواقعی به رئیس جمهور می‌دهند تا او را راضی نگاه دارند.

اما با همه این‌ها، بسیاری از شهروندان این کشور نارضایتی خود را نسبت به این سیاست ابوکیله اظهار کرده و با تظاهرات خیابانی خشم خود را نشان دادند.
منبع:
cointelegraph