Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل توییتر به دنبال ساخت سامانه‌ای برای استخراج بیتکوین

مدیرعامل توییتر به دنبال ساخت سامانه‌ای برای استخراج بیتکوین
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰

جک دورسی، مدیر شرکت اسکوئر و توئیتر، از برنامه‌ریزی این شرکت برای ساخت سامانه‌ای برای استخراج هدفمند بیتکوین خبر داد.

به گزارش گرداب - دورسی، مدیرعامل توییتر و مدیر اجرایی شرکت اسکوئر گفت که این شرکت به دنبال ساخت سامانه‌ای برای استخراج بیتکوین بر پایه افراد و کسب‌وکارهاست. این شرکت در حال حاضر نیز پروژه‌های دیگری در زمینه بیتکوین در دست ساخت دارد که از جمله آن‌ها توسعه یک پلتفرم باز و همینطور کیف پول سخت‌افزاری برای رمزارزهاست.

دورسی در یک توییت چنین گفت: «اگر ما این کار را انجام دهیم، ما الگوی کیف پول سخت‌افزاری خود را ادامه داده‌ایم: ساخت یک سامانه در همکاری آزاد با جامعه کریپتو».

گروهی به مدیریت جسی دروگسکر، مدیر بخش سخت‌افزاری اسکوئر، تحقیقاتی پیرامون پیش‌نیاز‌های این شرکت برای طراحی و ساخت سامانه استخراج بیتکوین انجام خواهند داد.

در یک رشته توییتری، دورسی همچنین اعلام کرده است که طراحی سیلیکون یا طراحی چیپ بیش از اندازه در اختیار چند شرکت قرار گرفته است و این باعث محدودیت‌های تولید می‌شود.

سهام اسکوئر حدود یک درصد در معاملات افزایش پیدا کرده است. در روز جمعه بیتکوین برای نخستین بار در طی شش ماه اخیر سقف ۶۰ هزار دلار را رد کرد. با وجود ممنوعیت وضع‌شده توسط چین بر معاملات و استخراج بیتکوین، امیدواری‌ها بر تایید صندوق مبادله (ETF) از سوی قانون‌گذاران آمریکا باعث این افزایش شده است. اقدام آمریکا احتمالا راه را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این حوزه باز خواهد کرد.