Gerdab.IR | گرداب

فیسبوک به دنبال تغییر نام

فیسبوک به دنبال تغییر نام
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰

فیسبوک، غول شبکه اجتماعی در هفته آینده با تغییر نام شرکت به دنبال بازسازی برند خود است.

به گزارش گرداب - مدیر اجرایی فیسبوک، مارک زاکربرگ در کنفرانس سالانه این شرکت در ۲۸ اکتبر (۶ آبان) به دنبال گفتگو برای تغییر نام این شرکت می‌باشد، اما این اتفاق می‌تواند زودتر نیز رخ دهد.

خبرگزاری ورج گزارشی در این زمینه منتشر کرده است و مدعی است که به منبعی ناشناس به‌طور مستقیم در این زمینه دسترسی داشته است. فیسبوک به این خبر واکنشی نشان نداده است.

این خبر زمانی مطرح شده است که این شرکت رویارویی بازجویی‌ها و تحقیقات گسترده دولت آمریکا قرار گرفته است و به خاطر فعالیت‌های تجاری‌اش مورد مواخذه بین‌المللی است. در ایالات متحده قانون‌گذارانی از هر دو حزب به انتقاد از این شرکت پرداخته‌اند و خشم عمومی نمایندگان مجلس آمریکا از فیسبوک در حال افزایش است.

بازسازی برند، شبکه اجتماعی فیسبوک را به عنوان یکی از محصولاتی از شرکت مادر قرار می‌دهد که بر مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها و شبکه‌های اجتماعی، چون اینستاگرام، واتس اپ، اکلوس و ... نظارت می‌کند.

تغییر نام و بازسازی برند در دره سیلیکون اتفاق نامعمولی نیست و شرکت‌ها برای گسترش محصولات خود به این کار دست می‌زنند. به‌طور مثال گوگل در سال ۲۰۱۵ شرکت آلفابت را به عنوان یک هولدینگ تجاری تاسیس کرد تا کسب‌وکار‌های تبلیغاتی و موتور جستجوی خود را گسترش دهد و در حوزه‌های متفاوت و متعددی ورود کند. حوزه‌هایی که در چندسال اخیر گوگل به آن‌ها ورود کرده حیطه وسیعی را شامل می‌شود که خودرو‌های خودران، فناوری‌های پزشکی و تامین اینترنت برای مناطق دور دست از جمله این موارد است.

اقدام برای بازسازی برند همچنین بر تمرکز فعلی فیسبوک برای ساخت آنچه که «متاورس» یا «فراجهان» گفته می‌شود، تاثیر خواهد گذاشت. متاورس یک دنیای آنلاین است که در آن افراد می‌توانند از دستگاه‌های مختلف برای حرکت و ارتباط با یکدیگر در یک محیط مجازی استفاده کنند. فیسبوک سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) انجام داده است و به دنبال این است که بتواند نزدیک ۳ میلیارد کاربر خود را از طریق دستگاه و برنامه‌هایی به یکدیگر متصل کند.

در روز سه‌شنبه فیسبوک اعلام کرد که به دنبال ایجاد ۱۰ هزار شغل در کشور‌های اتحادیه اروپا در طی ۵ سال آینده است که بر روی این پروژه متاورس کار کنند.

زاکربرگ از ماه ژولای به طور مرتب راجع به متاورس صحبت کرده است و این واژه که نخست سه دهه پیش در رمان‌های علمی تخیلی آمده بود، اکنون ورد زبان غول‌های فناوری است و مایکروسافت نیز به تازگی در این باره از برنامه‌های خود رونمایی کرده است.

در گزارش نشریه ورج آمده است که نام احتمالی این شرکت رابطه‌ای با واژه Horizon خواهد داشت. به تازگی فیسبوک پلتفرم بازی واقعیت مجازی خود را که «Horizon» نام داشت، به «'Horizon Worlds» تغییر نام داد.