Gerdab.IR | گرداب

تولید ۹ هزار محصول دانش بنیان در کشور

تولید ۹ هزار محصول دانش بنیان در کشور
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰

مدیرکل هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری گفت: ۳۳۸ شرکت فناورانه و دانش بنیان ایرانی با بیش از ۹ هزار محصول در نمایشگاه بین المللی حضور دارند.

به گزارش گرداب، عبدالرضا مجدالدین مدیرکل هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: بیش از ۹ هزار محصول توسط ۳۳۸ شرکت دانش بنیان و فناور که تماما ساخت داخل هستند در سامانه دائمی نمایشگاه وجود دارد.

وی افزود: معاونت علمی از این شرکت‌ها و طرح‌های آن‌ها به صورت تخصصی حمایت می‌کند تا به مرحله تولید و عرضه در نمایشگاه برسند.

مدیرکل هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری بیان کرد: به عنوان مثال در حال حاضر بیش از ۲۵ محصول در حوزه توانبخشی در نمایشگاه وجود دارد که توسط این شرکت‌ها طراحی و تولید شده اند.

مجدالدین ادامه داد: در حال حاضر برخی از این محصولات در بازار‌های داخلی و بین المللی عرضه می‌شوند و در این بازار‌ها تقاضای چشم گیری نیز داشته اند.

وی تصریح کرد: شاهد این هستیم که شرکت‌های فناورانه ایرانی در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه‌های بین المللی حضور پیدا میکنند و با شرکت‌های خارجی قرارداد می‌بندند.

مدیرکل هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ابراز کرد: تجاری سازی کردن محصولات شرکت‌های فناورانه یکی از بزرگ‌ترین اهداف معاونت است در این زمینه به عنوان مثال شرکت‌ها و تولیدات آن‌ها حمایت‌های بیمه‌ای می‌شوند.