Gerdab.IR | گرداب

۵۸ درصد بازی‌سازان از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند

۵۸ درصد بازی‌سازان از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت استراتیس، کریس ترو، می‌گوید که بیش‌تر بازی‌ها به صورت پولی بوده‌اند، اما حالا فناوری بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه، این روند را تغییر خواهند داد.

به گزارش گرداب - طبق مطالعه جدید انجام شده در انگلیس، اکثر استودیو‌های بازی‌سازی در حال حاضر به سمت فناوری بلاکچین جذب شده‌اند. بر اساس یک نظرسنجی که با حضور ۱۹۷ بازی‌ساز از آمریکا و انگلیس انجام شد، نتایج نشان داد که ۵۸% از بازی‌سازان شروع به استفاده از فناوری بلاکچین کرده‌اند و تقریبا نیمی از آن‌ها (۴۷%) از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) استفاده می‌کنند.

دو سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که تا دو سال آینده، استفاده از بلاکچین در صنعت بازی‌سازی متداول خواهد شد. هرچند ۷۲% از پاسخ‌دهندگان به فکر استفاده از بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه در بازی‌های خود هستند، اما بیش از نیمی از آن‌ها (۵۶%) قصد دارند تا از این فناوری در کم‌تر از دوازده ماه آینده استفاده کنند.

کریس ترو، مدیرعامل شرکت استراتیس، می‌گوید که فناوری بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه، نقش مهمی در دنیای دیجیتال جدید دارند. او افزود که بیش‌تر بازی‌ها به صورت پولی بوده‌اند، اما حالا بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه، این روند را تغییر خواهند داد.

سه مزیت اصلی بلاکچین برای صنعت بازی‌های ویدیویی عبارتند از: گیم پلی نوآورانه (۶۱%)، پاداش دادن به بازیکنان در دنیای واقعی (۵۴%) و حفظ پول بازیکنان در داخل بازی (۵۵%).

۵۸ درصد بازی‌سازان از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند

توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل اولین افرادی بودند که به سمت بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه جذب شدند و حدود بیست نفر از آن‌ها با بلاکچین استراتیس کار می‌کردند، اما کریس ترو بر این باور است که بازی‌سازان بزرگ و شرکت‌های تریپل اِی نیز دست روی دست نخواهند گذاشت.

شرکت‌های بزرگ مانند یوبی‌سافت و EA قبلا اعلام کردند که به استفاده از فناوری بلاکچین علاقه‌مند هستند و اخیرا شرکت اپیک گیمز نیز از تکنولوژی بلاکچین در پلتفرم بازی‌های خود استفاده کرده است. علاقه بازی‌سازان به بلاکچین بیش‌تر به دلیل غیرمتمرکز بودن آن (۵۷%)، بازی برای کسب درآمد (۴۶%)، استفاده از توکن‌های غیرقابل معاوضه برای خرید آیتم‌های درون بازی (۴۴%) و کاربردی بودن آن به عنوان ارز دیجیتال درون بازی (۴۲%) است.

کریس ترو می‌گوید که بازیکنان نسبت به بازی و وقتی که برای آن صرف می‌کنند، ارزش قائلند. پس اگر بتوان شانسی به آن‌ها داد تا سهمی در آن بازی موردنظر داشته باشند و از آن درآمد کسب کنند، عادلانه و جالب خواهد بود.

منبع:
cointelegraph