Gerdab.IR | گرداب

افزایش انتقادات به نسخه پولی توییتر

افزایش انتقادات به نسخه پولی توییتر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰

توییتر به جای برطرف کردن نواقص برنامه برای همگان، تصمیم گرفته است در نسخه‌ای غیررایگان این ایرادات را برطرف کند.

به گزارش گرداب، توییتر محصول الحاقی خود را با عنوان «توییتر بلو» یا توییتر آبی منتشر کرده است که اکنون تنها در ایالات متحده آمریکا در دسترس است. این محصول سرویسی به ارزش ۲.۹۹ دلار در ماه است که وعده داده شده توییتر را سفارشی‌تر، بی‌نقص‌تر و به زبان ساده‌تر بهتر ارائه می‌کند.

در میان ویژگی‌های این محصول می‌توان به نبود تبلیغات، داشتن تم‌های مختلف، داشتن فولدر‌های بوکمارک، داشتن دکمه «undo «برای توییت‌ها و داشتن حالت مطالعه برای خواندن رشته توییت‌ها اشاره کرد.

با نگاه به این فهرست می‌توان دو دسته تغییرات را مشاهده کرد: ویژگی‌هایی که برای خبرنگاری و دنبال کردن اخبار مناسب هستند و ویژگی‌هایی که برنامه توییتر را بهتر یا به زبان‌ساده استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند.

توییتر مدت‌هاست که از بسیاری از ایرادات پلتفرم خود آگاه است. به‌طور مثال نبود امکان ویرایش توییت و یا بهم ریختگی برنامه برای مشاهده رشته توییت‌ها از ایرادات پر بازخورد این پلتفرم هستند و درخواست‌های زیادی از سوی کاربران در این زمینه مطرح شده است. حتی برنامه‌های دیگری از سوی افراد ثالث، برای خواندن رشته توییت‌ها ساخته شده‌اند که تلاش کردند این بهم‌ریختگی را برطرف کنند.

اما توییتر به جای این که ایرادات واضح محصول خود را برطرف کند، نسخه‌ای غیررایگان از محصول خود ارائه کرده است که دارای دکمه undo و حالت مطالعه رشته توییت است.

به عبارت دیگر اگر پول نمی‌پردازید باید از نسخه پر باگ و پر ایراد استفاده کنید و صرفا برطرف شدن ایرادات پلتفرم فقط برای مشتریانی که حاضر به پرداخت پول هستند، امکان پذیر است.

افزایش انتقادات به نسخه پولی توییتر

در پست وبلاگ توییتر درباره هدف توییتر بلو آمده است، تلاش شده تا توییتر را «بی‌نقص‌تر» و «بهتر» عرضه کنیم. اما این که این تغییرات فقط در انحصار مشتریانی که حاضر به پرداخت ۲.۹۹ دلار در ماه هستند، قرار گرفته، نشان از این دارد که توییتر ایرادات و نواقص محصول اصلی خود را عامدانه دست نزده است و یا حتی عامدانه آن نواقص را قرار داده است، تا بتواند با وعده برطرف کردن این نواقص از مشتریان چند دلاری پول به جیب بزند.

با توجه به این که درصد بسیار کمی از کاربران توییتر حاضر به گرفتن اشتراک این سرویس هستند، به عبارت دیگر توییتر در حالی که می‌تواند این ایرادات را برای همگان برطرف کند، ترجیح داده است که از این ایرادات برای کسب سود اندکی بهره بگیرد.

توییتر در طی چند سال اخیر تغییرات بسیار اندکی در پلتفرم خود ایجاد کرده است، از تغییراتی نمایشی مانند تغییر دکمه لایک به قلب، تقلید از اینستاگرام و ایجاد ویژگی «فلیت» و ارائه آزمایشی «توییت‌دک».

در حالی که این پلتفرم سالهاست که دارای نواقصی است که کاربران مصرانه برطرف کردن آن‌ها را خواستار بوده‌اند، حال به دنبال کسب درآمد از این طریق است. با این وجود حتی این نسخه پولی هم نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و اضافه کردن دکمه undo به هیچ‌وجه آن چیزی نیست که اکثر کاربران توییتر به دنبال آن هستند