راه حل مشکل کیفیت اینترنت موبایل از زبان رئیس سازمان تنظیم مقررات

راه حل مشکل کیفیت اینترنت موبایل از زبان رئیس سازمان تنظیم مقررات
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه حل مشکل کیفیت اینترنت موبایل را گسترش شبکه ارتباطات ثابت و اتصال BTS‌ها به شبکه فیبرنوری عنوان کرد.

به گزارش گرداب، صادق عباسی شاهکوه اظهار داشت: مطابق نظارت‌های رگولاتوری، اپراتور‌ها ملزم به رعایت حداقل‌هایی هستند و این حداقل‌ها هم اکنون نیز رعایت می‌شود. اما با این وجود ما در حوزه اینترنت افت داشتیم. با این حال در حال تلاش هستیم که در آینده وضعیت مان بهتر از این باشد.

وی با بیان اینکه ترافیک مصرفی کاربران در حال افزایش است، ادامه داد: شبکه هم باید متناسب با این افزایش، توسعه یابد. با وجود توسعه انجام شده، اما در دو سال اخیر توسعه نسبت به سرعت مصرف اتفاق نیافتاده است. بخشی از مشکلات مربوط به فرکانس بود که امیدواریم با نصب تجهیزات، بخش عمده‌ای از این مشکل حل شود.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما مسائل دیگری هم در شبکه موبایل داریم. بحث تداخل فرکانسی در یک سری نقاط هم وجود دارد. برای مثال امروز یک نمونه افت سرعت داشتیم که با بررسی مشخص شد که تداخل ایجاد شده است. پس از رفع تداخل سرعت ۲ مگابیت به بیش از ۳۰ مگابیت رسید.

عباسی شاهکوه گفت: باید توجه داشت که کیفیت شبکه موبایل در همه زمان‌ها و مکان‌ها یکسان نبوده و افت و خیز دارد. اما با این حال مسئولیت ما حل مشکلات شبکه است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سابق رگولاتوری در خصوص دلایل افت کیفی اینترنت گفت: در مقطعی حدود ۵۰ نقطه شناسایی شد که ظرفیت پشت BTS‌ها کم بود. این ظرفیت توسط اپراتور‌ها افزایش یافت و در آن مقطع وضع بهتر شد. اما این همیشگی نیست و هر زمان ممکن است اشکالی پیش بیاید. پس موضوع باید به صورت دائمی رفع شود.

رئیس سابق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: انشالله در آینده با گسترش شبکه ارتباطات ثابت و اتصال BTS‌ها به شبکه فیبرنوری، از لحاظ افت کیفیت، موارد کمی را در این شبکه شاهد باشیم. تا آن زمان این مشکلات در مقاطعی وجود خواهد داشت که با همکاری رگولاتوری و اپراتور‌ها باید رفع شود.