Gerdab.IR | گرداب

بانک مرکزی چین به دنبال نظارت بر توکن‌های متاورس و NFTs

بانک مرکزی چین به دنبال نظارت بر توکن‌های متاورس و NFTs
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰

متاورس و توکن‌های غیرقابل معاوضه هدف بعدی بانک مرکزی چین هستند که این کشور می‌خواهد آن‌ها را با ابزار‌های ضدپولشویی ردیابی کند.

به گزارش گرداب - از گفته‌های اخیر یکی از مدیران بانک مرکزی چین می‌توان چنین برداشت کرد که برنامه مقابله با گسترش ارز دیجیتال در این کشور به حدی توسعه یافته است که می‌خواهند درباره توکن‌های متاورس و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) نیز تصمیمات جدیدی بگیرند.

گو ونجون، مدیر واحد مبارزه با پولشویی در بانک مرکزی چین، در یک نشست مربوط به امنیت مالی ملی به خطرات عدم نظارت بر توکن‌های غیرقابل معاوضه و متاورس اشاره کرد. او گفت هرچند مردم از این نوع دارایی‌های دیجیتال برای حفظ حریم خصوصی و سودآوری استفاده می‌کنند، اما به همان اندازه مستعد استفاده برای مقاصد غیرقانونی مانند پولشویی و فرار مالیاتی هستند.

او پیشنهاد کرد تا تقسیم مسئولیت‌های نظارتی بهتر مشخص شود، دارایی‌های مجازی با شفافیت کامل تعریف شوند و از سندباکس‌های (SandBox) نظارتی برای تحقیق و قضاوت درباره ماهیت دارایی‌های مجازی استفاده شود.

بانک مرکزی چین به دنبال نظارت بر توکن‌های متاورس و NFTs

به عنوان گام دوم، گو گفت که چین باید نظارت بیش‌تری بر تراکنش‌های دارایی دیجیتال داشته باشد و آن‌ها را آنالیز کند.

بانک‌ها و سرویس‌های پرداختی‌ای که درگاه‌های فیات به ارز دیجیتال ارائه می‌کنند باید فرستنده و گیرنده را با نام واقعی آن‌ها احراز هویت کنند و تراکنش‌های مشکوک را شناسایی کنند. این مقام هم‌چنین بهبود کاربرد فناوری‌های جدید و ایجاد سیستم ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال را پیشنهاد داد.

چنین سیستمی می‌تواند از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر فناوری‌ها برای ردیابی حساب‌های مشکوک و نظارت بر تراکنش‌های آن‌ها استفاده کند.

در آخر، گو اعلام کرد که آماده همکاری با آژانس‌های اطلاعاتی مالی در سراسر جهان برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با جرایم مرتبط با رمزارز است.

او افزود: «مرکز مبارزه با پولشویی بانک مرکزی چین با ۶۰ سازمان اطلاعات مالی خارج از کشور برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و انجام تحقیقات مشترک همکاری خواهد کرد».
منبع:
cointelegraph