خدمات ابری آمازون برای سومین بار در یک ماه اخیر دچار قطعی شد که شماری از وب سایتها را از دسترس خارج کرد، اما این خدمات به فاصله کوتاهی مجددا احیا شد.
به گزارش گرداب، کاربران خدمات وب آمازون (AWS) صبح روز چهارشنبه به وقت نیویورک مشکلات دسترسی به شبکه را در تاسیسات منطقه ۱ شرق آمریکا در ویرجینیای شمالی گزارش کردند و تکنیسینها با بررسی مشکل، در کمتر از یک ساعت آن را برطرف کردند. خدمات عادی پیش از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی برقرار شد.
طبق اطلاعات وب سایت داون دتکتور، کاربران در دسترسی به وب سایتهایی نظیر سرویس پخش ویدیویی Hulu شرکت والت دیسنی، برنامه پیام رسان کاری اسلک، پلتفرم معاملات رمزارز کوین بیس گلوبال و مدیریت سرمایه گذاری فیدلیتی اینوستمنس مشکل گزارش کردند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، آمازون هفتم دسامبر یکی از بدترین قطعیهای تاریخ خود را داشت که باعث از دسترس خارج شدن وب سایتهای نت فلیکس، دیسنی پلاس، رابین هود و فروشگاه آمازون شد. آمازون اعلام کرد این قطعی مربوط به دستگاههای شبکه و مرتبط با رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن بوده است.
در همین حال منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه خدمات ابری آمازون را پیش میبرد. لینا خان، مدیر این سازمان و منتقد صریح آمازون این تحقیقات که از چند سال پیش توسط رییس قبلی کمیسیون آغاز شده بود را دنبال میکند. بازرسان سازمان تجارت فدرال در چند ماه اخیر با شرکتها تماس گرفته اند و اطلاعاتی را درباره مسائل عرضه مربوط به خدمات وب آمازون جمع آوری کرده اند.