Gerdab.IR | گرداب

افزایش نرخ برق برای استخراج‌کنندگان کریپتو در روسیه

افزایش نرخ برق برای استخراج‌کنندگان کریپتو در روسیه
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰

دولت فدرال روسیه در مسکو این اجازه را به مناطق مختلف این کشور داده است تا تعرفه برق را برای افراد تعیین کنند. این اقدام بر استخراج کریپتو در مناطق خانگی تاثیر خواهد گذاشت. ارزان بودن نرخ برق خانگی در روسیه به خاطر یارانه‌ها باعث رواج استخراج رمزارز به‌طور خانگی شده است.

به گزارش گرداب، استخراج‌کنندگان رمزارز در مناطق خانگی روسیه ممکن است با قبض برق گران‌تری روبرو شوند. برطبق قانون جدید روسیه مناطق خودمختار این کشور می‌توانند نرخ یارانه برق را تعیین کنند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که نهاد‌های محلی درخواست کرده بودند که بتوانند به میزان انرژی اختصاص داده شده برطبق یارانه‌ها برای عموم مردم دسترسی داشته باشند و به خاطر رواج استخراج رمزارز در مناطق خانگی شکایات زیادی در این کشور مطرح شده بود.

در حالی که خانوار‌های روسی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه اندکی برای برق می‌پردازند، شرکت‌های خصوصی در این کشور مبلغ بیشتری برای برق می‌پردازند. اغلب مناطق روسیه هنوز برنامه‌ای برای نرخ قیمت برق وضع نکرده‌اند.

اما جزایر کریمه در این کشور کمترین قیمت برق را دارد که تا ۱۵۰ کیلو وات در ماه محدود شده است. نهاد سرویس ضد انحصار فدرال و وزارت انرژی این کشور اطمینان داده‌اند که این قانون جدید به دنبال مقابله با «مصرف برق نامناسب» است و برای اغلب مشتریان باعث افزایش قیمت نخواهد شد.