Gerdab.IR | گرداب

جریمه صرافی بایننس ترکیه برای عدم رعایت مقررات پولشویی

جریمه صرافی بایننس ترکیه برای عدم رعایت مقررات پولشویی
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰

بایننس ترکیه به خاطر تخلف از قانون پیشگیری از جرائم پولشویی ۸ میلیون لیر جریمه شد.

به گزارش گرداب - هیئت بررسی جرائم مالی (MASK) پس از این که این بایننس ترکیه در حسابرسی نتوانست مطابقت اقدامات خود با قانون مقابله با پولشویی را نشان دهد، این صرافی را ۸ میلیون لیر (حدود ۷۵۰ هزار دلار) جریمه کرد.

هیئت بررسی جرائم مالی که نهاد اطلاعات مالی ترکیه زیر نظر وزارت مالی و خزانه‌داری این کشور است، اقدامات صرافی رمزارز بایننس ترکیه را تخلف از قوانین دانست و این اقدامات را بازکننده راه پولشویی سرمایه‌هایی که از راه‌های مجرمانه به دست آمده بود، دانست.

قانون مقابله با پولشویی در ترکیه شرکت‌ها را موظف می‌کند تا مشتریان خود را شناسایی و احراز هویت کنند. این احراز هویت شامل اطلاعاتی مانند نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی و نوع اسناد هویتی ارائه‌شده است. این قانون همچنین کسب‌وکار‌ها را موظف می‌کند تا بلافاصله دولت را از فعالیت‌های مشکوک باخبر سازند.

این نهاد ناظر بیشترین جریمه ممکن را برای تخلفات این قانون وضع کرده است. افزون بر این، این اتفاق همزمان است با صحبت‌های رئیس‌جمهور ترکیه، اردوغان، پیرامون تکمیل پیش‌نویس قانون کریپتو در این کشور که به زودی به پارلمان ترکیه برای تصویب می‌رود.

با این احتساب بایننس نخستین کسب‌وکار رمزارزی است که توسط دولت ترکیه جریمه می‌شود. افزون بر این، این نهاد همچنین به‌طور نزدیک با کارگروه ویژه اقتصادی FATF همکاری می‌کند.