Gerdab.IR | گرداب

حملات تعویض سیم کارت و نقض داده در شرکت تی-موبایل

حملات تعویض سیم کارت و نقض داده در شرکت تی-موبایل
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰

حمله تعویض سیم کارت یک فعالیت کلاهبرداری است که در آن اپراتور مخابرات فریب خورده تا شماره تلفن همراه را به سیم کارت دیگری اختصاص دهد. این یک حمله محبوب و بسیار خطرناک است. تی-موبایل به عنوان یک ارائه‌دهنده بزرگ مخابراتی، اغلب مورد هدف این حملات قرار می‌گیرد.

به گزارش گرداب، طبق بیانیه شرکت تی-موبایل (T-Mobile)، نقض داده‌ای دیگر ناشی از حملات تعویض سیم کارت روی داده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده، برخی از داده‌های مربوط به مشتریان نیز درز پیدا کرده است. اطلاعات شبکه اختصاصی بعضی از مشتریان افشا شده است که این اطلاعات شامل طرح مشتری، تعداد خطوط، شماره تلفن، صورت‌حساب و موارد دیگر می‌شود. برخی دیگر نیز قربانی حملات تعویض سیم کارت شده‌اند. مشتریانی هم هستند که قربانی هر دو نوع حمله، تعویض سیم کارت و نقض داده شده‌اند.

شرکت تی-موبایل جزئیاتی از این حادثه و این که چه تعداد از مشتریان تحت تأثیر این نقض داده قرار گرفته‌اند منتشر نکرد. یکی از نمایندگان شرکت تی-موبایل گفت: «کارکنان ما تمام تلاش‌شان را کردند تا از مشتریان در برابر این نوع کلاهبرداری‌ها محافظت کنند، اما متأسفانه چنین حوادثی به طور مکرر در صنعت ما رخ می‌دهد». این شرکت به سایت‌های خبری CNET و Bleeping Computer اطلاع داد که هشدار‌هایی را به تعداد کمی از مشتریان که تحت تأثیر حملات تعویض سیم کارت قرار گرفته‌اند، ارسال کرده است.

یکی دیگر از نمایندگان تی-موبایل در توییتی نوشت که این شرکت در حال انجام اقدامات فوری برای کمک به محافظت از مشتریانی است که ممکن است در معرض خطر این نوع حمله سایبری باشند.

شرکت تی-موبایل در ماه آگوست ۲۰۲۱ مورد حمله سایبری قرار گرفت که طی آن اطلاعات حساس بیش از ۵۰ میلیون مشتری فعلی، سابق و افرادی که در آینده قصد استفاده از خدمات این شرکت را داشتند، فاش شد.

این اطلاعات حساس شامل نام، آدرس، شماره تأمین اجتماعی، اطلاعات گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی بود. کاربران تی-موبایل مدت‌هاست که از این اپراتور به دلیل پشتیبانی ضعیف آن از قربانیان حملات تعویض سیم کارت ناراضی هستند و انتقاد می‌کنند. این شرکت از سال ۲۰۱۸ تا اکنون، مکررا تحت تأثیر حملات تعویض سیم کارت و نقض داده قرار می‌گیرد.

منبع:
ZDNet