Gerdab.IR | گرداب

بایننس به دنبال ورود به بازار فرانسه

بایننس به دنبال ورود به بازار فرانسه
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰

بایننس به تازگی یک طرح 100 میلیون یورویی در فرانسه آغاز کرده است تا صنعت کریپتو و بلاکچین خود را توسعه دهد.

به گزارش گرداب، صرافی بایننس بزگترین صرافی کریپتو دنیا به دنبال قوی کردن حضور خود در فرانسه پس از سالها تحقیقات از سوی رگولاتوری این کشور است. بایننس در حال حاضر یک طرح مالی 100 میلیون یورویی را به همراه گروه صنعتی فین‌تک (FinTech) به راه انداخته است تا از بخش بلاکچین و رمزارز در فرانسه حمایت کند.

در این طرح که در ماه نوامبر اخبار آن منتشر شده بود و با نام «هدف ماه» معروف شده است، بایننس یک دفتر توسعه و پژوهش در فرانسه افتتاح خواهد کرد و با سایر برنامه‌های نوآوران و استارت‌ها و برنامه‌های آموزشی در فرانسه همکاری خواهد کرد.

دیوید پرینکی از مدیران بایننس در فرانسه در این باره می‌گوید: طرح هدف ماه واقعا به دنبال توسعه اکوسیستم [بلاکچین] است و می‌خواهد این اکوسیستم را پرورش دهد. شما نمی‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. ما نیاز داشتیم که استعدادها را جذب کنیم و ظرفیت‌هایمان را بیشتر کنیم. داشتن مرکز تحقیق و توسعه گام نخست ما برای تکامل بعدی است».

شرکت لجر (Ledger) موسسه سخت‌افزاری کریپتو که به تازگی 1.5 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و شرکت فناوری آموزشی اوپن کلاسروم (OpenClassroom) نیز در این طرح هدف ماه حضور دارند و بر روی توسعه برنامه‌های آموزشی متمرکز هستند.

فرانسه ممکن است که در حال حاضر برای چنین طرح‌هایی مکان مناسبی باشد. به گزارش موسسه دیل‌روم (Dealroom) سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری مالی (fintech) در فرانسه در سال اخیر به بیشترین حد خود رسیده است.

بایننس سال پرتلاطمی را از نظر روابط خود با رگولاتورهای سراسر دنیا پشت سر گذاشت. ممنوع شدن در بریتانیا، مورد تحقیقات گرفتن در آمریکا و پایان دادن به معاملات توکن‌های سهام دیجیتال و بستن پلتفرم در سنگاپور از جمله اتفاقات سال اخیر بایننس بوده است.

بایننس که از چین ریشه دارد، تلاش کرده است که خود را به یک مکان محدود نکند و به گرایش غیرمتمرکز بودن این بازار وفادار بماند. اما به تازگی بایننس تغییر لحن بسیار زیادی داده است و همانطور که مدیرعامل این شرکت شانگ پنگ ژائو گفته است قانون‌گذاری در این حیطه لازم است و نهادهای متمرکز بر بازار مسلط خواهند بود. از همین رو بایننس امیدوار است بتواند نظر مسئولان فرانسه را به خود جذب کند و اعلام می‌کند که منفعت فرانسه برای او هدف اصلی است.

منبع: cnbc