Gerdab.IR | گرداب

اسپانیا هاب استخراج بیت‌کوین می‌شود؟

اسپانیا هاب استخراج بیت‌کوین می‌شود؟
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰

یکی از نمایندگان حزب راست میانه اسپانیا در کنگره، به دنبال این است که از بحبوحه اعتراضات قزاقستان، ماینر‌ها را به اسپانیا بکشاند.

به گزارش گرداب، ماریا مونوز، یکی از اعضای کنگره نمایندگان حزب راست میانه شهروندان، پیشنهاد کرده است که اسپانیا به مقصدی امن برای سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال در بحبوحه اعتراضات در قزاقستان تبدیل شود که بر صنعت استخراج بیت‌کوین تأثیر منفی گذاشته است.

وی به این واقعیت اشاره کرده که به دلیل آشفتگی در دومین هاب بزرگ استخراج در دنیا، نرخ هش جهانی ظرف تنها دو روز ۱۴ درصد کاهش یافت.

مونوز پرسیده که آیا دولت اسپانیا قصد دارد استخراج کنندگان ارز‌های دیجیتال را که ممکن است به دلیل مشکلات قطعی اینترنت قزاقستان را ترک کنند، را جذب کند یا خیر.

سال گذشته، Citizens ایجاد یک استراتژی ملی را پیشنهاد کرد که شامل طراحی یک چارچوب نظارتی شفاف و معرفی استاندارد‌هایی در حوزه ارز‌های دیجیتال بود. هدف آن ایمن‌تر کردن ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران خرده در میان محبوبیت فزاینده این حوزه بود و در عین حال اسپانیا را به عنوان یکی از قطب‌های ارز‌های دیجیتال در اتحادیه اروپا و در صحنه جهانی تبدیل می‌کرد.

توییت اخیر مونوز انتقاد‌های گسترده‌ای را برانگیخته است. یکی از اعضای پارلمان اروپا ارنست اورتاسون طرح اخیر او را یک «شوخی بد» خوانده است و گفته که استخراج بیتکوین به محیط زیست آسیب می‌زند.