Gerdab.IR | گرداب

تایلند: درآمد حاصل از رمزارز‌ها مشمول مالیات ۱۵ درصدی می‌شود

تایلند: درآمد حاصل از رمزارز‌ها مشمول مالیات ۱۵ درصدی می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰

طبق گزارش‌ها، دولت تایلند با وضع قوانین مالیاتی جدید برای صنعت، در تنظیم اکوسیستم رمزارز‌های محلی پیشرفت می‌کند.

به گزارش گرداب، یک مقام مربوط به وزارت دارایی در تایلند اعلام کرد که سود‌های به دست آمده از طریق رمزارز‌ها مانند سود حاصل از تجارت ارز‌های دیجیتال، با نرخ ۱۵% مشمول مالیات خواهد شد. بعد از رشد قابل توجهی که این بازار در سال ۲۰۲۱ داشت، این وزارتخانه قصد دارد تا نحوه نظارت بر تجارت مربوط به رمزارز‌ها را در سال ۲۰۲۲ بهبود ببخشد.

یک مقام مربوط به وزارت دارایی تایلند از سرمایه‌گذاران رمزارز می‌خواهد تا سود دریافتی خود از دارایی‌های دیجیتالی را به هنگام ثبت اظهارنامه مالیاتی در سال ۲۰۲۲ گزارش دهند. سود سرمایه حاصل از معاملات ارز دیجیتال مشمول ۱۵% مالیات خواهد بود. این وظیفه همه مالیات‌دهندگانی است که از تراکنش‌های رمزارزی سود به دست می‌آورند از جمله سرمایه‌گذاران و اپراتور‌های ارائه دهنده تسهیلات استخراج رمزارز. با این حال، مبادلات دارایی دیجیتال از مالیات معاف خواهد بود.

سود حاصل از معاملات رمزارز‌ها طبق بخش ۴۰ فرمان سلطنتی و کد ۱۹، درآمد قابل ارزیابی در نظر گرفته می‌شود. طبق رشد قابل توجهی که بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ داشت، مقامات مالی در نظر دارند تا نحوه نظارت خود بر این نوع معاملات را در کشور بهبود ببخشند.

همان‌طور که یکی از نمایندگان صنعت ارز دیجیتال به آن اشاره کرده است، همه جنبه‌های مالیات بر رمزارز واضح نیستند. یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال زیپ‌مکس (Zipmex) به نام آکالارپ ییمویلای گفت که سؤالات زیادی درباره نحوه محاسبه سود باقیمانده وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که آیا سود ناشی از افزایش قیمت با رشد قیمت دلار آمریکا سود محسوب می‌شود یا خیر؟ او در ادامه اظهار داشت که روش‌ها و محاسبات مالیاتی باید مختصر، واضح‌تر و قابل فهم‌تر باشد، زیرا بسیاری از افرادی که مشمول پرداخت مالیات می‌شوند نمی‌دانند که چگونه آن را محاسبه کنند.

آکالارپ ییمویلای گفت که زیپ‌مکس در تلاش است تا سیستمی ایجاد کند که بتواند به مشتریان خود امکان تخمین سود و زیان خود را بدهد، اما حل این مشکل دشوار است. اگر وزارت دارایی واقعا چنین سیستم دقیق و پیشرفته‌ای برای تجزیه و تحلیل داده‌ها دارد که می‌تواند سود ارز‌های دیجیتال را محاسبه کند، چرا با صنعت ارز دیجیتال آن را به اشتراک نمی‌گذارد؟

مقامات تایلندی سعی کرده‌اند تا نگرش مثبتی نسبت به کاربران ارز دیجیتال مخصوصا توریست‌هایی که به این کشور آمده و از رمزارز استفاده می‌کنند داشته باشند. در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، وزارت گردشگری این کشور اعلام کرد از توریست‌هایی که قصد استفاده از رمزارز‌ها را دارند استقبال می‌کند و در ماه نوامبر ۲۰۲۱، فرماندار تأکید کرد که تایلند باید به جامعه‌ای همسو با رمزارز تبدیل شود. در ماه دسامبر ۲۰۲۱، مقامات بانک تایلند اعلام کردند که پرداخت‌های رمزارزی غیرقانونی نیستند.
منبع:
news.bitcoin