Gerdab.IR | گرداب

احتمال یک میلیارد نفری شدن تعداد کاربران رمزارز تا سال ۲۰۲۳

احتمال یک میلیارد نفری شدن تعداد کاربران رمزارز تا سال ۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

براساس گزارشات جدید به دست آمده، تعداد کاربران ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۲ ممکن است به یک میلیارد نفر برسد.

به گزارش گرداب، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، تعداد کاربران رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۳ به یک میلیارد نفر خواهد رسید. این پیش‌بینی بر این اساس است که کشور‌های در حال توسعه مانند السالوادور، موضع دوستانه‌تری در قبال بازار رمزارز در پیش گرفته‌اند و کشور‌ها دیگر نمی‌توانند رشد بازار ارز دیجیتال را به کل نادیده بگیرند.

در سال ۲۰۲۱، تعداد کاربران رمزارز از ۱۰۶ میلیون نفر در ماه ژانویه ۲۰۲۱ به ۲۹۵ میلیون نفر در ماه دسامبر همان سال رسید که نشان دهنده رشد ۱۷۸ درصدی جمعیت بازار رمزارز است. در اوایل سال ۲۰۲۱، شرکت تسلا و مسترکارت (Mastercard) به جمع استفاده‌کنندگان از پرداخت‌های رمزارزی پیوستند و در نیمه دوم سال، بیت کوین به میزانی رشد کرد که عملا از اتریوم پیشی گرفت.

در آستانه قانونی شدن و پذیرش بیت کوین در السالوادور، در ماه آگوست ۲۰۲۱ میزان پذیرش رمزارز رشد پیدا کرد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که اگر نرخ مشابهی از رشد را در سال ۲۰۲۲ شاهد باشیم، تا پایان سال احتمال یک میلیارد نفری شدن تعداد کاربران رمزارز وجود دارد.

با این حال، این هدف تنها با قانونی شدن استفاده از رمزارز‌ها در یک کشور آمریکای لاتین و اجرای قوانین صحیح رمزارز‌ها در آمریکا قابل دستیابی نخواهد بود.

خوشبختانه، گزارشات اخیر به این موضوع اشاره کرده‌اند که احتمال پذیرش بیت کوین از سوی کشور‌های بیش‌تری در سال ۲۰۲۲ وجود دارد. با توجه به این که طرح صندوق قابل معامله بیت کوین آمریکا هم‌چنان رد می‌شود، اما پیش‌بینی‌های انجام شده کور سوی امیدی هستند.

منبع:
کوین تلگراف