Gerdab.IR | گرداب

کاهش ۶۸۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارز‌ها

کاهش ۶۸۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارز‌ها
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

بازار رمزارز‌ها در حال از دست دادن میلیارد‌ها دلار سرمایه است و شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که ترس شدید در فضای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

به گزارش گرداب، به دلیل شروع دوره افت قیمت اخیر در بازار رمزارز، قیمت بیت کوین و دیگر رمزارز‌ها از موقع شروع سال ۲۰۲۲ به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه ارزش بازار جهانی رمزارز در طی سه هفته با کاهش ارزش بازار از ۲.۲۰۸ تریلیون دلار در ۱ ژانویه به ۱.۵۲۵ تریلیون دلار در ۲۴ ژانویه، حدود ۶۸۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

نکته قابل توجه این است که طبق گزارشات منتشر شده، سرعت افت قیمت بازار رمزارز از ۲۳ تا ۲۴ ژانویه حدود %۷.۴۲ کم‌تر شده، ولی حجم معاملات انجام شده در طی این ۲۴ ساعت با %۱۱.۷۱ کاهش به ۹۴.۸۳ میلیارد دلار رسیده است.

در حال حاضر ارزش امور مالی غیرمتمرکز در حدود %۱۴.۵۸ از حجم معاملات کل روزانه بازار رمزارز یعنی ۱۳.۸۳ میلیارد دلار بوده و ارزش استیبل‌کوین‌ها حدود ۷۷.۵۶ میلیارد دلار یا %۸۱.۸۰ است.

در حال حاضر بیت کوین حدود %۴۱.۵۵ از کل بازار رمزارز را در دست دارد و افزایش قیمت %۰.۷۵ به صورت روزانه را نشان می‌دهد. اما با توجه به این که قیمت بیت کوین دوباره در ۲۴ ژانویه به کم‌تر از ۳۴۰۰۰ دلار سقوط کرد، مشخص است که بخش‌های دیگر بازار نیز با شرایط مشابهی روبرو هستند.

کاهش ۶۸۰ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارز‌ها

این ارز دیجیتال در ۲۴ ژانویه به قیمت ۳۳۷۷۳ دلار معامله شده و %۵.۵۴ در طول روز افت قیمت داشته است. میزان افت قیمت در طول هفته اخیر %۲۱.۰۷ و ارزش کل بازار بیت کوین ۶۳۹.۶ میلیارد دلار بوده است

. بر اساس وضعیت فعلی قیمت بیت کوین، مایکل ون دی پوپ، تحلیل‌گر تجاری برجسته حوزه رمزارز اعلام کرد که بیت کوین به زودی به دامنه قیمت ۳۴۱۰۰ تا ۳۴۴۰۰ دلار بازخواهد گشت. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین احتمالا تا ۳۸۰۰۰ دلار نیز بالا خواهد رفت.

در گزارشی دیگر، پریان بورینگ، بنیان‌گذار و رئیس مرکز بازرگانی دیجیتال اشاره کرد که مشاهده چنین نوسانی در بازار رمزارز‌ها کاملا طبیعی است و اصول اثبات شده هم‌چنان مثل قبل پایدار هستند. او گفت: «نوسان همیشه چیز بدی نیست.

مشاهده نوسان ۳۰ تا ۵۰ درصدی در بازار‌های رمزارز در هر ماه از سال کاملا طبیعی است. بازار‌ها طبق پیش‌بینی‌های انجام شده مشغول به کار هستند و اصول حاکم بر شبکه هم‌چنان ثابت و پایدار است.

امروزه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در عرصه رمزارز از تعدادی مدل خاص برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. این مدل‌ها در ۹۰ درصد از موارد به هم مرتبط هستند و این موضوع نشان می‌دهد که ارزش بیت کوین بسیار بالاتر از حدی فعلی است».

گزارش شده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه علاوه بر انتشار استراتژی دولتی مربوط به دارایی‌های دیجیتالی، آژانس‌های فدرالی را نیز مأمور بررسی خطرات و فرصت‌های موجود در بازار‌های چنین دارایی‌هایی خواهد کرد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران مایل به تجارت در فضای دیجیتال منتظر نتایج این اعلامیه خواهند بود.
منبع:
Finbold