Gerdab.IR | گرداب

ریزش بی‌سابقه سهام یک صرافی رمزارز

ریزش بی‌سابقه سهام یک صرافی رمزارز
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

سهام پلتفرم معاملات ارز دیجیتال هلدینگ بکت (Bakkt) به کف‌های قیمتی بی سابقه‌ای کاهش یافته است که از زمان صعود به سقف تاریخی خود در پی عرضه عمومی آن در ماه اکتبر ، حدود ۱۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش گرداب، این پلتفرم معاملاتی که بخش عمدهٔ آن متعلق به بازار بورس نیویورک (NYSE) است، در ماه اکتبر پس از بسته شدن قرارداد ۲.۱ میلیارد دلاری SPAC، معاملات خود را آغاز کرد.

بهای سهام این شرکت به لطف رشد بازار ارز‌های دیجیتال، به ۵۰.۸۰ دلار افزایش یافت و ارزش بازاری آن در بورس به حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید، اما با گذشت زمان، سهام بکت در روز جمعه در حدود قیمت ۳.۴۰ دلار معامله شد.

با توجه به اینکه ضرر و زیان به دنبال بازار‌های مالی پرنوسان، سرمایه گذاران را مجبور به پوشش ریسک کرد، ارزش بازاری آن این هفته برای نخستین بار به زیر یک میلیارد دلار کاهش یافت.

این شرکت مستقر در آلفارتا جورجیا زمانی که در سال ۲۰۱۸ به ریاست کلی لوفلر (Kelly Loeffler) تأسیس شد، فعالیت خود را در زمینه توسعه قرارداد‌های آتی بیت کوین و خدمات ذخیره سازی دارایی‌های سرمایه گذاران حقوقی آغاز کرد. خانم لوفلر در سال ۲۰۱۹ از این شرکت خارج شد تا به عنوان سناتور ارشد ایالات متحده برای جورجیا خدمت کند.

بکت در آغاز کار پتانسیل کافی برای رشد را داشت. این شرکت با غول فین‌تک Fiserv و غول درگاه پرداخت مسترکارت همکاری کرد که از این طریق، بتواند خدمات و محصولات رمزارز بیشتری را ارائه کند.

علاوه بر آنها، این شرکت با استارباکس و اَپِل پِی همکاری کرد. با این وجود، گزارش مالی سه ماهه سوم بکت حاکی از زیان خالص بیشتری بود که بخشی از آن به موجب مخارج بالای جذب کاربران و همچنین شرکای جدید بود.

منبع: بلومبرگ