Gerdab.IR | گرداب

سنای آمریکا به دنبال بررسی تاثیرات زیست‌محیطی استخراج رمزارز

سنای آمریکا به دنبال بررسی تاثیرات زیست‌محیطی استخراج رمزارز
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

با رشد فعالیت استخراج رمزارز در آمریکا، گروهی از سناتور‌ها و نمایندگان دموکرات سؤالاتی را درباره اثرات زیست محیطی و اقتصادی فعالیت‌های استخراج‌کنندگان رمزارز ارائه کردند.

به گزارش گرداب، هشت قانون‌گذار دموکرات آمریکایی به رهبری سناتور ماساچوست، الیزابت وارن، در حال پرس و جو درباره عملیات استخراج رمزارز در آمریکا و میزان مصرف برق و تأثیرات آن بر محیط زیست هستند. آن‌ها نامه‌هایی به ۶ شرکت استخراج‌کننده رمزارز ارسال کردند.

در این نامه‌ها، سؤالاتی در این باره که چه مقدار برق در عملیات استخراج رمزارز مصرف می‌شود و در نتیجه چقدر کربن تولید می‌شود؟ آیا قرارداد خاصی با ارائه‌دهندگان برق محلی وجود دارد؟ برنامه‌های آینده این مؤسسات برای گسترش فعالیت‌های خود چیست؟ آیا از تأثیری که عملیات آن‌ها بر هزینه‌های انرژی برای خانواده‌ها و مشاغل کوچک در منطقه دارد آگاه هستند یا خیر؟ پرسیده شده است.

مدتی است که قانون‌گذاران آمریکایی درباره میزان مصرف انرژی داخلی رمزارز‌ها نگرانی‌هایی دارند. با این حال، به نظر می‌رسد که دو عامل اخیر باعث شده باشد تا چنین درخواستی زودتر از موعد انجام شود. اولین عامل، جلسه استماع کمیته انرژی و بازرگانی مجلس با عنوان پاکسازی ارز‌های دیجیتال: تأثیرات انرژی بلاکچین‌ها بود که در آن کمیته درباره تأثیرات انرژی و زیست محیطی که در نامه‌ها به آن اشاره شده بود، بحث کرد.

دومین عامل، گزارشی بود که دانشگاه برکلی کالیفرنیا با عنوان استخراج‌کنندگان رمزارز تشنه قدرت، هزینه‌های برق را برای مردم محلی بالا می‌برند منتشر کرد. در این گزارش به بالا رفتن هزینه سالانه قبوض برق در ایالت نیویورک اشاره شده بود که در آن هزینه قبوض برق برای مشاغل کوچک در حدود ۱۶۵ میلیون دلار و برای مشترکان مسکونی ۷۹ میلیون دلار گزارش شده بود.

سنای آمریکا به دنبال بررسی تاثیرات زیست‌محیطی استخراج رمزارز

هم‌چنین به داده‌هایی از یک گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره با عنوان بیت کوین، بلاکچین و بخش انرژی اشاره شده بود که افزایش ۳۰۰ دلاری هزینه برق در شهر پلاتسبورگ نیویورک ناشی از عملیات استخراج رمزارز را نشان می‌داد.

در نامه به این موضوع که سهم آمریکا در استخراج رمزارز از ۴% در آگوست ۲۰۱۹ به ۳۵% در ژوئیه ۲۰۲۱ رسیده اشاره شده است. نویسندگان نامه انتظار دارند که این سهم در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۴۰% افزایش یابد.

با توجه به رشد سریعی که مشاهده شده و وعده توسعه بیش‌تر، هشت قانون‌گذار خواهان اطلاعات بیش‌تر درمورد عملیات این شرکت‌های استخراج‌کننده رمزارز هستند تا پیامد‌های این عملیات بر محیط زیست و جوامع محلی بهتر درک شود. هرچند به اقدامات قانونی یا نظارتی مستقیمی در نامه‌ها اشاره نشده است، اما سناتور‌ها و نمایندگان نگران هستند که اتفاقات آینده باعث اجرای چنین اقدامات و برنامه‌های نظارتی شود.

امضا‌کنندگان نامه شامل سناتور الیزابت وارن، سناتور شلدون وایت هاوس (از رود آیلند)، سناتور جفری آ. مرکلی (از اورگان)، سناتور مگی حسن (از نیوهمپشایر)، سناتور ادوارد ج. مارکی (از ماساچوست) و هم‌چنین نمایندگان کنگره کیتی پورتر (از کالیفرنیا)، راشیدا طلیب (از میشیگان) و جرد هافمن (از کالیفرنیا) هستند.
گیرندگان نامه‌ها تا دهم فوریه ۲۰۲۲ فرصت دارند تا پاسخ خود به سؤالات ارائه شده را ارسال کنند.
منبع:
ZDNet