Gerdab.IR | گرداب

تاکید زاکربرگ به نیاز به اینترنت پیشرفته برای تجربه واقعی‌تر از متاورس

تاکید زاکربرگ به نیاز به اینترنت پیشرفته برای تجربه واقعی‌تر از متاورس
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل متا می‌گوید برای آنکه کاربران در دنیای مجازی متاورس بتوانند حس واقعی‌تری را تجربه کنند، علاوه بر عینک هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی، لازم است به شبکه اینترنت پیشرفته و قدرتمندتری دسترسی داشته باشند.

به گزارش گرداب، زاکربرگ می‌گوید برای محقق ساختن جاه‌طلبی‌های متاورس باید به فکر اتصال اینترنت قدرتمندی بود که بتواند تجربه کاربری بهتری فراهم کند. کاربران در دنیای مجازی متاورس می‌توانند با همکاران، دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کرده و خرید‌های مجازی انجام دهند یا بازی کنند.

این روز‌ها متاورس مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته و مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا اکنون می‌گوید برای آنکه کاربران بتوانند حس واقعی‌تری را در این دنیای مجازی تجربه کنند، لازم است علاوه بر داشتن تجهیزاتی همچون عینک‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی، به اینترنت پرسرعت هم دسترسی داشته باشند.

وی معتقد است اگر متاورس با پیشرفت‌های چشمگیری در شبکه‌های مخابراتی و نحوه اتصال کاربران به آن همراه نشود، نمی‌تواند به خوبی نیاز کاربران را مرتفع سازد و در واقع نمی‌تواند نقش و هدفی که از آن انتظار می‌رود، برآورده کند.

متاورس و زیرساخت‌های مخابراتی

«دن رابینوویتسی»، معاون ارتباطات متا همزمان با کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ در کنفرانس مطبوعاتی به این موضوع اشاره کرد که شبکه اینترنت خانگی و شبکه‌های سلولی هنوز آماده متاورس نیستند.

وی به این موضوع اشاره کرد که برای تحقق رویای متاورس لازم است تا فناوری‌های اتصال، پیشرفت چشمگیری را تجربه کند و در گام بعدی این یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. همچنین وی افزود این شرکت در حال توسعه همکاری خود با شرکت‌های مخابراتی است.

پروژه‌های بسیاری در متاورس در حال اجرا هستند و سرعت اینترنت و زیرساخت‌های مخابراتی یکی از نیاز‌های اصلی این دنیای مجازی است که نمی‌توان به آن توجه نداشت. رابینوویتسی می‌گوید باید زبان مشترکی در عملکرد شبکه‌های اینترنت ایجاد شود تا بتوان از متاورس به معنای واقعی استفاده کرد.