Gerdab.IR | گرداب

تحقیقات برزیل برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی

تحقیقات برزیل برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

بانک مرکزی این کشور ۹ موسسه معتبر را برگزیده تا به تحقیق بر روی امکان راه‌اندازی رئال دیجیتال بپردازند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به تازگی ۹ پروژه با ایده‌های متفاوت درباره آینده ارز دیجیتال ملی برزیل از سوی نهاد زیرمجموعه بانک مرکزی این کشور انتخاب شده است و حال باید نتیجه تحقیقات خود را ارائه کنند. این پروژه‌ها هرکدام رنگ‌وبوی متفاوتی دارند و کارکردهایشان نیز با یکدیگر کاملا یکی نیست.

ارز دیجیتال ملی یا ارز دیجیتال بانک مرکزی (CDBC) ارز دولتی تحت نظارت بانک‌های مرکزی است که از طریق بلاکچین و فضای مجازی ارائه می‌شود. آزمایشگاه نوآوری‌های مالی و فناورانه (LIFT) زیرنظر بانک مرکزی برزیل، از بین ۴۷ پروژه پیشنهادی دست به انتخاب این ۹ پروژه زده است.

این چالش، توجه شرکت‌های مختلف از سراسر دنیا را به خود جلب نمود که از آن جمله می‌توان به پیشنهادات شرکت‌های آلمان، آمریکا، اسرائیل، مکزیک، پرتغال، بریتانیا و سوئد اشاره کرد. بانک مرکزی، با در نظر گرفتن معیار‌های مورد نظر برای انتخاب یا رد پروژه‌ها، اظهار داشت:

«[بانک مرکزی]درصدد ایجاد تعادل بین تنوع سبد پیشنهادات ارائه شده به آزمایشگاه و نیاز به نظارت دقیق بر پروژه‌های منتخب برآمد.»

۹ پروژه مورد تایید، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و هر یک تلاش می‌کنند تا پول دیجیتال را در برنامه‌های مختلف بگنجانند که این موارد شامل راه حل‌های تحویل در ازای پرداخت، راه حل‌های پرداخت همتا به همتا، اینترنت اشیاء (IoT)، برنامه‌های دیفای و پیشنهادات آفلاین دوگانه می‌شود.

۹ پروژه منتخب، توسط Aave، Banco Santander Brasil، Febraban، Giesecke + Devrient، Itaú Unibanco، Bitcoin Market، Tecban، VERT و Visa do Brasil ارائه شدند. به عنوان نمونه، پیشنهاد Giesecke + Devrient در تلاش است تا از CDBC به عنوان ابزاری برای حل مشکل پرداخت‌های آفلاین دوگانه استفاده کند.

بانک مرکزی برزیل حالا قرار است تمام این ۹ پروژه را بررسی بیشتر کند تا فهم بهتری از کاربرد‌های ارز دیجیتال داشته باشد و سپس انتخاب کند که چه نوع ارز دیجیتالی را می‌خواهد راه‌اندازی کند.

منبع:

دیلی تلگراف