Gerdab.IR | گرداب

جامائیکا؛ ارز دیجیتال ملی به اقشار محروم کمک می‌کند

جامائیکا؛ ارز دیجیتال ملی به اقشار محروم کمک می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

رمزارزملی جامائیکا که در طی هفته‌های آینده عرضه خواهد شد، قرار است به اقشار ضعیف این کشور کمک کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، بانک مرکزی جامائیکا به برنامه‌های خود برای طراحی یک نسخه دیجیتال از ارز ملی این کشور، سرعت بخشیده است. این نهاد اعلام کرده که این محصول مالی فواید بسیاری برای اقشار ضعیف دارد که دسترسی به خدمات پولی اولیه ندارند.

جامائیکا را باید در زمره کشور‌های پیشگام در راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) دانست. در بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که تمام اقدامت برای عرضه نسخه نهایی آمده شده است. بانک مرکزی جامائیکا نام این ارز دیجیتال ملی را جام-دکس (Jam-Dex) گذاشته است.

اخیراً در یک مصاحبه معاون بانک مرکزی جامائیکا، ناتالی هاینس، توضیح داد که هدف از ارز دیجیتال ملی کمک به اقشار از نظر مالی ضعیف است که به شبکه پولی دسترسی ندارند. او گفته است: «هنوز درصد زیادی از جمعیت هستند که از سامانه‌های مالی رسمی بیرون هستند».

این مقام اجرایی هدف از راه‌اندازی جام-دکس را تغییرشکل دیجیتالی تمامی اقتصاد این کشور معرفی کرده است. از نظر او این کالای مالی مورد استقبال کسانی خواهد بود که مایل به استفاده از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی هستند.

اغلب این افراد استفاده از پول نقد را پر مشکل و دردسرساز می‌دانند. در نهایت او اعلام کرده است که بانک مرکزی جامائیکا در ماه آوریل آزمایش‌های نهایی را برروی ارز دیجیتال خود انجام خواهد داد تا از طریق مطمئن آن به بازار مالی کشور اطمینان حاصل کند. احتمالا در طی هفته‌های آینده ارز دیجیتال جامائیکا عرضه نهایی خواهد شد.

منبع: کریپتوپوتیتو