Gerdab.IR | گرداب

نفوذ هکر‌ها به بازی متاورس روبلوکس

نفوذ هکر‌ها به بازی متاورس روبلوکس
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

مجرمان سایبری توانستند به موتور کدنویسی این بازی دسترسی پیدا کنند تا تروجان نصب کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مجرمان سایبری در حملات مداوم بازی روبلوکس را هدف قرار دادند. این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در جهان است و بیش از ۵۰ میلیون کاربر روزانه دارد. روبلوکس از جمله بازی‌هایی است که در مسیر متاورس حرکت می‌کند. پیش از این محققان اعلام کرده بودند که برنامه موبایل روبلوکس دارای نواقص بالقوه امنیتی است که می‌تواند این پلتفرم و کاربرانش را در خطر قرار دهد.

شرکت آوانان، یک شرکت بررسی امنیتی، کشف کرده است که یک فایل تروجان در موتور کدنویسی اصلی بازی با نام Synapse X وجود دارد که برای کد‌های تقلب در بازی استفاده می شود.

این موتور، قانونی است و فایل‌های ایمنی دارد، اما تکنیک‌های مورد استفاده آن به آسانی می‌تواند از طریق بدافزار مورد نفوذ قرار بگیرد. شرکت آوانان گزارش داده که در یک نسخه به خصوص این موتور سه فایل اضافه شده که یکی از آن‌ها تروجان است. این فایل مخرب در فضای ابری یکی از کاربران قرار داشهت است. هنوز برآورد دقیقی نشده است که چه تعداد کاربر در خطر قرار گرفته‌اند.

این شرکت پژوهشی اعلام کرده است: «تروجان‌هایی اینچنین می‌تواننند برنامه را بهم بریزند، داده‌ها را حذف یا خراب کنند و اطلاعات را برای هکر ارسال کنند. فراتر از مسئله بهم ریختن برنامه و شنود فایل‌ها، آنچه که در این حمله اهمیت دارد این است که مخاطبان این بازی کودکان هستند. این بدین معناست که به راحتی می‌تواند این فایل مخرب در یک رایانه شخصی نصب شود که آنتی‌ویروس نداشته باشد و یا ضعیف باشد».

در گزارشی در ماه ژانویه، روبلوکس اعلام کرد که حدود ۵۰ میلیون کاربر روزانه داشته‌اند و نسبت به سال ۲۰۲۰ که ۳۰ میلیون کاربر روزانه داشته‌اند، پیشرفت چشمگیری بوده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال تجربه شبیه‌سازی فعالیت‌های جهان واقعی مانند مدرسه هستند و مشارکت دریافتی از سوی کاربران دوبرابر شده است.

محققان امنیتی تاکید دارند که انجام فعالیت‌هایی جهان واقعی در دنیای مجازی می‌تواند خطرات را دوبرابر کند. همچنین با وجود این که کودکان مخاطب این بازی هستند، باید گفت این والدین آن‌ها هستند که فی‌الواقع در خطراند و به اطلاعات و داده‌هایشان نفوذ شده است.

منبع: سایبر نیوز