Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در حوزه متاورس و وب ۳

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در حوزه متاورس و وب ۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

موسسه a۱۶z در چند ماه اخیر حدود ۳ میلیارد دلار از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غول‌های صنعت بازی برای متاورس و وب ۳ سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، موسسه سرمایه‌گذاری اندرسن هاروویتز یا a۱۶z، صندوق سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری راه انداخته است که برای راه‌اندازی شرکت‌های کارآفرین در حوزه بازی استفاده خواهد شد و تمرکز بر روی وب ۳ خواهد بود. این موسسه معتقد است «زیرساخت و فناوری بازی، کلید اصلی در ساخت متاورس خواهد بود».

صندوق زیرمجموعه موسسه a۱۶z با عنوان GAMES FUND ONE در استدیو‌های بازی‌سازی، برنامه‌ها و فراهم‌آورندگان زیرساخت بازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. سخنگوی موسسه a۱۶z در این رابطه گفته است:

«متاورس آینده توسط شرکت‌های بازیسازی با استفاده از فناوری بازی ساخته خواهد شد و این صنعت بسیاری از مشکلات برای ساخت متاورس را حل کرده است. معتقدیم بازی‌ها راهی است که مردم وقت خود را بهتر سپری کنند».

این اقدام باعث می‌شود که موسسه a۱۶z در چند ماه اخیر حدود ۳ میلیارد دلار از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غول‌های صنعت بازی برای متاورس و وب ۳ سرمایه‌گذاری کرده است.

پیش از این صندوق White Star Capital توانست ۱۲۰ میلیون دلار برای امور مالی غیرمتمرکز (دی‌فای) پول جمع کند. افزون بر این در آوریل ۲۰۲۲، صندوق‌های سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای پروژه بلاکچین بازی در وب ۳ جمع‌آوری کردند.

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz (a۱۶z) یک صندوق ۶۰۰ میلیون دلاری اختصاص داده شده به استارت آپ‌های بازی با تمرکز بر Web۳ راه اندازی کرده است و معتقد است که زیرساخت‌ها و فناوری‌های بازی‌ها بلوک‌های اصلی سازنده متاورس خواهند بود.

این صندوق با نام "GAMES FUND ONE" در سه حوزه اصلی سرمایه گذاری خواهد کرد استودیو‌های بازی، برنامه‌های کاربردی مصرف کننده که از جوامع بازیکن با استفاده از Discord به عنوان مثال استفاده می‌کنند و ارائه دهندگان زیرساخت‌های بازی. متاورس در آینده توسط شرکت‌های بازی سازی و با استفاده از فناوری‌های بازی ساخته خواهد شد و این صنعت بر این باور است که بازی‌ها به روش غالب مردم در گذراندن زمان تبدیل خواهند شد.


منبع: chubk