Gerdab.IR | گرداب

موافقت بانک مرکزی روسیه با قانون ارز‌های دیجیتال

موافقت بانک مرکزی روسیه با قانون ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

یکی از مقامات برجسته بانک مرکزی روسیه در یک کنفرانس خبری گفته است که این نهاد مالی به تجارت خارجی از طریق ارز دیجیتال مجوز می‌دهد.

به گزارش گرداب، معاون نخست رئیس بانک مرکزی روسیه، کسنیا یودایوا گفته است که این نهاد با استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی مشکلی ندارد. به گزارش رویترز و همچنین رسانه‌های روسی بانک مرکزی این کشور دیدگاه خود پیرامون تجارت ارز‌های دیجیتال و همچنین استخراج آن را تغییر داده است. این مقام بانک مرکزی گفته است:

«ما موضع خود را درباره استخراج ارز دیجیتال تغییر داده‌ایم و همچنین به استفاده از ارز دیجیتال در تجارت خارجی و بیرون از کشور نیز مجوز می‌دهیم».

برطبق بیانیه رسمی بانک مرکزی به نظر می‌رسد که مقامات محلی و قانون‌گذاران بانکی به یک توافق با نمایندگان مجلس درباره قانون «ارز دیجیتال» در این کشور دست پیدا کرده‌اند. روزنامه ودوماستی گزارش داده است که وزارت امور دارایی این کشور از پیش‌نویس قانون در یک اجلاس رونمایی کرده است.

در این اجلاس آنتون گورلکین، عضو مجلس دوما، مجلس عوام پارلمان روسیه بر ضرورت ورود بانک مرکزی به این حوزه تاکید کرده است. در این پیش‌نویس نظرات آژانس‌ها و وزارتخانه‌های متعدد دولتی مدنظر قرار گرفته است.

مجوز دادن به تجارت بین‌المللی از طریق ارز دیجیتال نکته‌ای جدید نسبت به این قانون است. بانک مرکزی روسیه پیش از این نگاه کاملاً مخالفی نسبت به ارز‌های دیجیتال داشت و حتی پیشنهاد ممنوعیت کامل استخراج ارز دیجیتال را در ماه ژانویه (دی) داده بود.

رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین در مخالفت با این موضع اظهار نظر کرد و گفت: «خیلی زود است که در این باره صحبت شود».

از زمان اجرای تحریم‌های جدید علیه دولت روسیه در ارتباط با حمله نظامی این کشور به اوکراین، حمایت از ارز‌های دیجیتال در دولت این کشور افزایش پیدا کرده است.

منبع: کوین‌تلگراف