Gerdab.IR | گرداب

ژاپن و تسهیل مقررات فهرست شدن توکن‌های ارز دیجیتال

ژاپن و تسهیل مقررات فهرست شدن توکن‌های ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

برطبق سیاست‌های پیشین در ژاپن، صرافی‌های ارز دیجیتال باید ماه‌ها برای انتشار توکن‌های جدید صبر می‌کردند.

به گزارش گرداب، اتحادیه صرافی‌های سرمایه‌های مجازی و کریپتو که نهاد ناظر و مسئول فهرست کردن کوین‌های دیجیتال در صرافی‌های ژاپن است، به دنبال تسهیل فرایند پذیرش ارز‌های جدید است.

این نهاد رگولاتوری به دنبال تغییر سیاست‌های فعلی خود است و از تمرکز خود بر فرایند فهرست کردن توکن‌ها خود کاست. به جای آن نظارت بر این حوزه با سیاست‌گذاری سرمایه‌های فهرست‌شده، هدف کار این نهاد خواهد بود.

برطبق مقررات جدید صرافی‌های محلی در صورتی که از کوین‌های مسئله‌دار در پلتفرم‌های خود استفاده کنند، باید به دستور این نهاد ناظر آن‌ها را از دستور کار خود خارج کنند. علاوه بر این با وجود حذف فرایند پذیرش طولانی مدت، صرافی‌های در حال تجارت از نظر حقوقی موظف خواهند بود تا هرگونه برنامه برای پذیرش کوین‌های جدید را به رگولاتور‌ها اطلاع دهند.

منبع این خبر به بلومبرگ گفته است است که این اقدامات جدید توکن‌های عرضه اولیه (ICO) را شامل نمی‌شود و تصمیم نهایی در این‌باره تا پایان سال گرفته خواهد شد.

این تغییر در روند سیاست‌گذاری در این حوزه پس از آن اتفاق می‌افتد که دولت نخست وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا از فرایند طولانی پذیرش ارز‌های دیجیتال انتقاد کرد که مانع از پیشرفت صرافی‌های محلی به خاطر سیاست‌های اشتباه شده است. نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که این اتحادیه باید به اصول حفاظت از کاربران وفادار باشد و از اجرای مقررات غیرضروری اجتناب کند.

منبع: کریپتو پوتیتو