Gerdab.IR | گرداب

بیشترین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی از کدام گروه سنی اند؟

بیشترین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی از کدام گروه سنی اند؟
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱

در سراسر جهان افراد بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا، کمترین تعداد کاربران فعال را دارد.

به گزارش گرداب، نزدیک به چهار میلیارد کاربر در سراسر جهان وجود دارد و در چنین حالتی نمی‌توان قدرتی را که رسانه‌های اجتماعی در رشد یک تجارت دارند، انکار کرد. ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر رسانه‌های اجتماعی مستلزم درک جزئیات دقیق کاربران آن است؛ بنابراین جدا از دانستن محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، با دانستن سن جمعیتی کاربران رسانه‌های اجتماعی، می‌توان فهمید آن کاربران چه کسانی هستند.

در ایالات متحده، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر است، اما در سطح جهانی چطور؟ وب‌سایت اوبرلو، به جمعیت‌شناسی سن رسانه‌های اجتماعی کاربران پرداخته است.

طبق تحقیقات اخیر، در سراسر جهان مصرف‌کنندگان جهانی بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند که بی‌شباهت به جمعیت سنی رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده نیستند. افرادی که در این گروه سنی قرار دارند، تقریباً یک سوم (۳۲.۲ درصد) از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. اکثر این کاربران مرد هستند که ۱۸.۱ درصد از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی این گروه سنی را تشکیل می‌دهند، در مقایسه با کاربران زن ۲۰ تا ۲۹ ساله، که ۱۴.۱ را تشکیل می‌دهند.


کاربران ۳۰ تا ۳۹ ساله با ۲۲.۲ درصد دومین گروه بزرگ را تشکیل می‌دهند. مانند گروه سنی جوان‌تر، کاربران مرد اکثریت این گروه سنی را تشکیل می‌دهند. از کل کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، ۱۲.۱ درصد را مردان ۳۰ تا ۳۹ ساله تشکیل می‌دهند، در حالی که ۱۰.۱ درصد را زنان از همان گروه سنی تشکیل می‌دهند.

داده‌های تجزیه و تحلیل جمعیت سنی رسانه‌های اجتماعی کاربران جهانی در سراسر جهان نشان می‌دهد که سومین گروه سنی بزرگ ۴۰ تا ۴۹ سال است. آن‌ها ۱۴.۴ درصد از کل تعداد کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

پس از آن کاربران ۱۳ تا ۱۹ ساله هستند، که ۱۳.۱ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و افراد ۵۰ تا ۵۹ ساله، ۹.۸ درصد از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. گروه سنی با کمترین تعداد کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی، ۶۰ سال به بالا است و فقط ۸.۴ درصد از کاربران جهانی در این گروه سنی قرار دارند.

این تحقیق جمعیت‌شناسی سن رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در سال‌های پس از نوجوانی، هرچه سنین کاربران بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که در رسانه‌های اجتماعی فعال باشند. به گفته کارشناسان، این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که بزرگسالان جوان تمایل دارند از رسانه‌های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده کنند. از سوی دیگر، نسل قدیمی‌تر معمولا شکاک‌تر است و ترجیح می‌دهد برای کسب اطلاعات به رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون تکیه کند.