Gerdab.IR | گرداب

ده‌ها شرکت ارز دیجیتال در کشور پرتغال منتظر مجوز بانک مرکزی

ده‌ها شرکت ارز دیجیتال در کشور پرتغال منتظر مجوز بانک مرکزی
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

بانک مرکزی پرتغال اکنون در حال بررسی 12 درخواست از سوی کسب و کارهایی است که می خواهند خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را در این کشور ارائه دهند.

به گزارش گرداب، در میان گزارش های اخیر مبنی بر بستن حساب های برخی از بانک های تجاری اپراتورهای تایید شده قبلی، درخواست ها در انتظار تصمیم‌گیری هستند.

شرکت‌های ارز دیجیتال برای کار در این کشور به مجوز بانک پرتغال (بانک مرکزی این کشور) نیاز دارند. انتظار می رود تا پایان سال تصمیمات نهایی در مورد برنامه ها اتخاذ شود.

پرتال انگلیسی زبان پرتغال نیوز به نقل از پایگاه خبری تجارت گزارش داد، اگر رگولاتور از از شرکت‌ها اطلاعات بیشتری درخواست کند، ارائه مجوز ممکن است تا سال 2023 طول بکشد. در میان متقاضیان ورود به بازار کریپتو پرتغال، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم مبادلات، نیز وجود دارد.

از طرفی دیگر، اخیراً گزارشی فاش کرد که بانک‌های بزرگ پرتغالی حساب‌های مشتریان خود را می‌بندند یا از افتتاح حساب‌های جدید خودداری می‌کنند، که مانع از فعالیت‌های تجاری عادی در این بخش می‌شود.

پرتغال به دنبال رگولاتوری و قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است و نمی‌خواهد از نظر حقوقی مسیر غلطی را در این زمینه پیش بگیرد.