Gerdab.IR | گرداب

فعالیت ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق در خراسان شمالی

فعالیت ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق در خراسان شمالی
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی  گفت: چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گرداب ،محمدرضا قربانی، سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه اینکه خراسان شمالی جزو‌های استان فعال در حوزه کشاورزی است، بنابراین شرکت‌های دانش بنیانی که در امر کشاورزی فعالیت می‌کنند در اولویت همکاری قرار دارند.

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: گرچه سایر شرکت دانش بنیان نیز در حوزه آی تی و صنعت مورد حمایت قرار می‌گیرند، اما این اعتبار با توجه به نیازسنجی‌های استان در نظر گرفته شده است.

قربانی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان یکی از برنامه‌های پیش روی این مجموعه است، گفت: ارتقای سطح پارک علم و فناوری استان از سطح سه به بالاتر و افزایش ۱۵ هکتار زمین دیگر به اراضی این پارک از برنامه‌های در دستور کار این نهاد است.

وی با بیان اینکه مسوولان برای تامین اراضی پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌ها همکاری کنند، افزود: به لحاظ فضای فیزیکی در شهرستان‌های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان مشکلی وجود ندارد، ولی مسوولان برای واگذاری زمین در شهرستان‌های گرمه، رازوجرگلان و جاجرم باید کمک حال پارک علم و فناوری باشند.

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک‌ها مجاز هستند تا املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان واگذار کنند.

قربانی با اشاره به حمایت از شرکت‌های تعاونی دانش بنیان، بیان کرد: در صورتی که شرکتی تعاونی در زمینه فناوری، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کند از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار می‌شود که «آراد لیان» با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر از جمله این شرکت‌ها محسوب می‌شود.