Gerdab.IR | گرداب

طرح کاهش مالیات شرکت‌های ارز دیجیتال در ژاپن بررسی می‌شود

طرح کاهش مالیات شرکت‌های ارز دیجیتال در ژاپن بررسی می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

سیاست‌های سخت‌گیرانه این کشور در زمینه اخذ مالیات اگر اصلاح نشود، ممکن است منجر به خروج شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال از این کشور شود.

به گزارش گرداب و به به نقل از خبرگزاری‌های محلی در ژاپن، این کشور قرار است طرحی را بررسی کند که برطبق آن نرخ مالیات شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال کاهش پیدا کند. هدف از این طرح، ترغیب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوآفرین حوزه ارز دیجیتال به فعالیت در این کشور است.

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) که رگولاتور ارز‌های دیجیتال است و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت این کشور می‌خواهند طرحی ارائه کنند که در طی آن قوانین مالیاتی این کشور برای سال آینده اصلاح شود و شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال که توکن خود را منتشر کنند، از پرداخت مالیات بر سود‌های محقق‌نشده معاف شوند.

برطبق نظام مالیاتی فعلی ژاپن، شرکت‌هایی که توکن خود را صادر کرده‌اند، باید برای توکن‌هایی که ممکن است نگه داشته باشند، مالیات بر سود‌های محقق‌نشده بپردازند؛ این مسئله بدین خاطر است که ارزش دارایی‌هایی آن‌ها که مشمول مالیات است، براساس ارزش بازار در پایان دوره مالیاتی محاسبه می‌شود.

کاهش احتمالی مالیات با هدف تشویق استارتاپ‌ها به فعالیت در ژاپن صورت می‌گیرد. بیش از این رسانه‌ها گزارش کرده بودند که مالیات سنگین ممکن است باعث شود که شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال از این کشور خارج شوند.

از ماه گذشته انجمن تجارت دارایی ارز دیجیتال ژاپن و اتحادیه صرافی‌های ارز دیجیتال این کشور که به شکل غیررسمی نماینده حوزه ارز دیجیتال در این کشور هستند، از دولت خواستند مالیات‌های ارز دیجیتال را کاهش دهد. ژاپن همچنین سیاست سخت‌گیرانه‌ای نسبت به اخذ مالیات دارد و یکی دیگر از درخواست‌های فعالان ارز دیجیتال از مسئولان این کشور کاهش مالیات از سود سرمایه است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران در ژاپن باید از سود سرمایه تا ۵۵ درصد مالیات بپردازند.

___________________________________
منبع: کوین دسک