Gerdab.IR | گرداب

ژاپن به دنبال انتخاب طرحی ساده برای ارز دیجیتال ملی

ژاپن به دنبال انتخاب طرحی ساده برای ارز دیجیتال ملی
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰

در حالی که برنامه‌های بانک مرکزی ژاپن برای ارائه ارز دیجیتال ملی در مرحله آزمایش است، شینیچی اوچیدا که یکی از مدیران بانک مرکزی ژاپن است، می‌گوید که بانک مرکزی به دنبال اجرای طرحی ساده برای ین دیجیتالی است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، اوچیدا این موضوع را در سخنرانی روز جمعه پانزدهم اکتبر اعلام کرده و خواسته است تا ارز دیجیتال ملی به طور عادی و در کنار دیگر کانال‌های پرداخت خصوصی فعالیت کند. به نظر اوچیدا، برای این که امکان استفاده از ین دیجیتالی در کانال‌های پرداخت خصوصی ایجاد شود، ارز دیجیتال ملی باید به طور ساده طراحی شود.

قسمتی از این طرح ساده می‌تواند شامل ایجاد چارچوبی باشد که مردم بتوانند از ارز دیجیتال ملی و سرویس‌های پرداخت الکترونیکی دیگر با یک کیف پول استفاده کنند. بانک مرکزی ژاپن، تحقیقات اولیه در مورد امکان صدور ارز دیجیتال ملی را آغاز کرده است و فاز دوم این مطالعات درباره‌ی ین دیجیتالی نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. ژاپن یکی از کشور‌هایی است که در بخش آسیا و اقیانوسیه به بررسی ارز‌های دیجیتال پرداخته است. در حال حاضر، چین نیز در پی اجرای پروژه پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چینی است.

در ماه مارس ۲۰۲۱، بانک مرکزی ژاپن از ایجاد کمیته ارتباط و هماهنگی خبر داد که تحت نظارت این کمیته، از بخش‌های دولتی و خصوصی خواسته می‌شود تا در طرح آزمایشی ین دیجیتال ملی همکاری کنند. مطالعات ژاپن درباره ارز دیجیتال ملی، احتمالا شامل بررسی روش‌هایی برای سازگارسازی فرامرزی ارز دیجیتال ژاپن با سایر ارز‌های دیجیتال دولتی باشد تا بتواند با یوان دیجیتال چین در صحنه بین‌المللی رقابت کند.

همکاری در زمینه مسائل مربوط به ارز دیجیتال ملی در سطح بین‌المللی، اخیرا مورد توجه چندین کشور دیگر که سعی در توسعه ارز‌های دیجیتال ملی خود دارند، قرار گرفته است. در همین حال، نهاد‌های مالی جهانی مانند بانک تسویه حساب بین‌المللی هم‌چنان به دنبال این است تا با توسعه ارز دیجیتال ملی، جلوی گسترش دیگر ارز‌های دیجیتال را بگیرد.

منبع:
cointelegraph