Gerdab.IR | گرداب

کانادا به دنبال گرم کردن شهر‌ها از طریق استخراج بیتکوین

کانادا به دنبال گرم کردن شهر‌ها از طریق استخراج بیتکوین
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰

شرکت کانادایی استخراج‌کننده ارز دیجیتال به نام MintGreen با شرکت تأمین‌کننده انرژی Lonsdale همکاری می‌کند تا انرژی لازم برای سیستم‌های گرمایشی ساکنان شمال ونکوور در بریتیش کلمبیا را از سال ۲۰۲۲ تأمین کند.

به گزارش گرداب - در بیانیه روز پنجشنبه چهاردهم اکتبر ۲۰۲۱، شرکت MintGreen اعلام کرد که بویلر دیجیتالی آن می‌تواند ۹۶% از برق مورد استفاده برای استخراج بیتکوین را بازیابی کند.

به این ترتیب، با استفاده از آن می‌توان از ورود بیست هزار تن گاز گلخانه‌ای به ازای هر مگاوات جلوگیری کرد و از انرژی بازیابی شده می‌توان برای گرم کردن صد ساختمان مسکونی و تجاری در ونکوور شمالی استفاده کرد.

کولین سالیوان، مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت که این همکاری با هدف مقابله با مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی انجام شده است. براساس گزارشی که در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، مشخص شد که ۳۸% از دی اکسید کربن منتشر شده به فضا ناشی ازسیستم ساختمان‌ها و منازل مسکونی در مناطق شهری است.

شرکت MintGreen، قبلا با تأسیسات نمک دریایی جزیره ونکوور و شرکت کانادایی Shelter Point Distillery همکاری کرده است تا ضایعات حرارتی تولید شده از استخراج بیتکوین خود را به آن‌ها برای تأمین انرژی بفروشد.

شرکت MintGreen اعلام کرده است تا برنامه خود با همکاری شرکت تأمین‌کننده انرژی Lonsdale را در سال ۲۰۲۲ و احتمالا قبل از شروع زمستان، اجرایی کند. کم‌ترین دمای ثبت شده در ونکوور شمالی، تقریبا منفی بیست درجه سانتی گراد است.

منبع:
cointelegraph