Gerdab.IR | گرداب

پاسخ زارع پور درباره اختلال اینستاگرام و راه اندازی اینترنت کودک

پاسخ زارع پور درباره اختلال اینستاگرام و راه اندازی اینترنت کودک
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تایید اختلال در ارائه سرویس‌های اینستاگرام گفت: علت اختلال اینستاگرام در ایران قطع لینک اختصاصی بود.

به گزارش گرداب، عیسی زارع‌پور در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص اختلال شبکه اجتماعی اینستاگرام در چند روز اخیر خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم هیچ سیاست جدیدی در مورد پلتفرم‌های پرکاربرد خارجی اتخاذ نشده است و هر اتفاقی که می‌افتد مربوط به تصمیمات گذشته است و باید بازنگری شود. در مورد اینستاگرام ما برای اینکه کیفیت سرویس‌ها را تضمین کنیم از لینک‌های پیر شده (اختصاصی) استفاده می‌کنیم؛ بنابراین اگر آن لینک قطع شود آن پلتفرم دچار اختلال می‌شود.

وی در پاسخ در خصوص راه‌اندازی اینترنت کودک و تاخیر به وجود آماده برای اجرای این پروژه ادامه داد: پروژه اینترنت کودک قرار بود فردا افتتاح شود، ولی به دلیل شلوغی دولت هفته بعد راه‌اندازی می‌شود. این شبکه یک امکان اختیاری برای خانواده‌هاست که فضایی امن برای کودکان خود فراهم کنند تا در معرض محتوای نامناسب قرار نگیرند.

اتصال ۳۵ دستگاه به پنجره‌ی خدمات دولت

زارع پور در این خصوص اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه همه دستگاه‌ها باید تمام سرویس‌های خود را الکترونیکی و به پنجره هوشمند دولت الکترونیک متصل کنند. ۳۵ دستگاهی که تا کنون به پنجره خدمات الکترونیک دولت متصل شده‌اند نشان دادند اجرای این پروژه شدنی است و در کمتر از یک هفته زیرساخت‌های خود را آماده کردند.

 پروژه فیبرنوری نسخه شفا بخش اینترنت کشور

وزیرارتباطات در رابطه با فیبر نوری گفت: وزارت ارتباطات پروژه فیبر نوری نقاط را به عنوان نسخه شفا بخش اینترنت کشور با سرعت ادامه می‌دهد. منابع مالی مورد نیاز و حمایت‌های حقوقی لازم برای اینکه اپراتور‌ها بتوانند در این پروژه مشارکت کنند از سوی دولت فراهم شده است. امیدواریم به زودی بقیه اپراتور‌هایی که هنوز برای حضور در پروژه فیبر نوری نقاط اعلام آمادگی نکردند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. تا حالا بیش از دو میلیون دسترسی به شبکه فیبر نوری نقاط ایجاد شده است.

او گفت: البته بحث دایر شدن سرویس نیازمند فرهنگ‌سازی است که باید خبرنگاران و اصحاب رسانه روی این موضوع تمرکز و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. وزارت ارتباطات قصد دارد یارانه‌ای را برای تامین تجهیزات اتصال به فیبر نوری نظیر مودم برای مشترکان در نظر بگیرد.  

آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ به کجا رسید؟

وزیر ارتباطات در پاسخ به  آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ بیان کرد: مذاکراتی با سازمان صدا سیما انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی لازم در مورد آن می‌شود.

وی افزود: افزایش تعرفه سرویس‌های مخابراتی و اینترنت تنها منوط به ارتقای کیفیت است و در وهله اول اپراتور‌ها باید منابع مالی مورد نیاز خود را از روشی غیر از بالاتر تعرفه‌ها تامین کنند.

زارع‌پور عنوان کرد: راه اندازی شبکه فیبر نوری لازمه توسعه اینترنت نسل پنجم در کشور است. بنده خودم نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنم اگر کسی گلایه یا شکایتی کرده باشد پیگیری می‌کنم.