Gerdab.IR | گرداب

آزمایش روبل دیجیتال در برنامه‌های موبایل آغاز شد

آزمایش روبل دیجیتال در برنامه‌های موبایل آغاز شد
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

بانکی در روسیه برای نخستین بار برنامه‌ای کاربرپسند برای استفاده از روبل دیجیتال ارائه کرده است.

به گزارش گرداب، بانک Promsvyazbank روسیه (PSB) یکی از اولین نهاد‌های مالی است که به طرح آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه یا روبل دیجیتال پیوسته است. این بانک به تازگی تراکنش‌های روبل دیجیتال را از طریق اپلیکیشن خود برای دستگاه‌های تلفن همراه آزمایش کرده است.

برای شرکت در این طرح آزمایشی، مشارکت‌کنندگان باید در برنامه ثبت نام کرده و کیف پول دیجیتال راه‌اندازی کنند. سپس با استفاده از حساب خود، مشتریان این بانک می‌توانند پول معمولی را با روبل دیجیتال مبادله کنند و پول دیجیتال را به سایر مشتریان بانک و همچنین سایر نهاد‌هایی که در این پروژه آزمایشی حضور دارند، انتقال دهند.

همچنین تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های انجام‌شده توسط پلتفرم روبل دیجیتال که توسط بانک مرکزی روسیه اداره می‌شود، پردازش شده و بلافاصله بر روی موجودی کیف پول دیجیتال کاربران در اپلیکیشن گوشی هوشمند منعکس می‌شود. نمونه اولیه این پلتفرم در اواخر سال گذشته میلادی توسط مقامات پولی روسیه راه‌اندازی شده است.

بانک PSB یکی از نخستین نهاد‌های مالی بزرگ است که فناوری ساده و کاربرپسندی را برای انجام تراکنش با روبل دیجیتال در اپلیکیشن موبایل پیاده کرده و آن را با موفقیت آزمایش کرده است.

الکساندر چرنوشچکین، معاون ارشد رئیس‌جمهور روسیه و رئیس واحد تجارت الکترونیک بانکی در این زمینه گفته است: «ما پتانسیل زیای در این فناوری‌ها می‌بینیم و انتظار داریم که به یک استاندارد تراکنش جدید در اقتصاد روسیه تبدیل شود».

________________________________

منبع: Bitcoin.com