Gerdab.IR | گرداب

همکاری هند و صندوق بین‌المللی پول در زمینه قانون‌گذاری ارز دیجیتال

همکاری هند و صندوق بین‌المللی پول در زمینه قانون‌گذاری ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد و دارایی هند، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman) روز با مدیرعامل و مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در دهلی دیدار کرد. گفته می‌شود که حکمرانی ارز‌های دیجیتال از جمله مباحث گفتگوی این دو بوده است.

به گزارش گرداب، وزارت اقتصاد هند تاکید کرده است که در گفتگو با صندوق بین‌المللی پول در مورد اهمیت قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتال و «نیاز به داشتن یک رویکرد هماهنگ بین‌المللی برای این موضوع» صحبت شده است. گزارش شده که هند از صندوق بین‌المللی پول خواسته است که نقش اصلی را در زمینه قانون‌گذاری جهانی ارز دیجیتال ایفا کند.

در فروردین ماه نیز وزیر اقتصاد هند پس از برگزاری نشستی با صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی درخواست کرده بود که یک چارچوب بین‌المللی نظارتی برای ارز‌های دیجیتال ایجاد شود. دولت هند نسبت به خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم نگران است و معتقد است هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی از عهده این خطرات برآید. هند می‌گوید تنها زمانی می‌توان برای دارایی‌های دیجیتال مقررات درستی وضع کرد که همه کشور‌ها با هم همکاری کنند.


مسئول اجرایی صندوق بین‌المللی پول پس از این دیدار در توییتی تاکید که این نهاد بین‌المللی آماده همکاری با وزارت اقتصاد هند است تا درباره تغییرات آب و هوایی، مقررات ارز‌های دیجیتال و سایر چالش‌های جهانی کنونی همکاری کنند.
___________________________
منبع: bitcoin.com